Direktlänk till inlägg 22 april 2016

Regnig kväll och trötta tankar

Av Kaela - 22 april 2016 20:26

           


Det - är en ganska vådlig färd - vår väg genom livet i en värld där långt ifrån allt är gott.

 

Få av oss skulle stå ut om vi inte byggde våra egna små bubblor dit vi kan dra oss undan det som är svart och svårt.

Till skydd mot det vi inte alltid orkar se fyller vi våra hem med saker som ger oss trygghetskänslor.

 

Vi formar våra egna små bubblor av världar som vi kan må bättre i.

Det låter som om vi skall inbilla oss att vi bor i paradiset.

Det gör vi ju inte - ännu i varje fall.

 

Men vilket är bättre; att omedvetet inbilla sig och tro att man bor i en galen värld eller medvetet intala sig att man lever i paradiset?

Dina och minauppfattningar om tingen, världen, andra och oss själva låser fast oss i vissa speciella synsätt.

 

Livet är lättare att leva om det finns en tro på att vi kan lyfta varandra och hjälpa varandra att se det ljusa och det positiva, även i det som är besvärligt som naturligtvis också finns.

Ikväll är jag ganska trött.

Men jag tänkte just innan jag började skriva: Det är inte farligt att vara trött.
Flrutom att jag arbetet långt över de 40 timmar i veckan som vi räknar som normalt och med ganska korta nätterdessutom är det inte underligt att jag är trött.


Jag tror i och för sig att senare forskningsrön som säger att det är lika farligt att sova för mycket som för lite har helt rätt.


Nu har du säkert blivit en aning less på mitt that om trötthet och sömn so jag sätter punkt här.


Och önskar DIG en skön fredagskväll och en god sömn inatt - lagom lång!


Här kommer kvällens citat:


”Det viktigaste är inte vad du har i fickan utan det du har i ditt hjärta”


Okänd poet





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards