Alla inlägg den 20 juni 2016

Av Kaela - 20 juni 2016 20:29

 

 

Tiden läker alla sår" heter det, och det säger vi till oss själva och till  andra som drabbats av någon tung och svår sorg, eller av någon annan tråkighet.

Men – gör den det!?


Inte alltid tror jag.


Såren i själen och hjärtat finns där.

Det handlar kanske om att vi måste lära oss hantera det liv som vi har efter sorgen - efter tråkigheterna.


Vi måste ju alltid vidare vad som än händer och har hänt oss.


I mitt arbete träffar jag ofta människor som befinner sig i kris.

Att vara människa på jorden är inte helt smärtfritt och okomplicerat.


Faktum är att jag inte tror meningen är att vi ska kunna komma över saker helt.


Det finns alltid en undran från omvärlden när vi har det svårt - när sorgen drabbat oss: "har du glömt det som hänt?" - Kan du bli som vanligt nu igen?"


Men vi kommer aldrig att bli som vanligt igen - där - bortom det svåra.
Och varför måste vi bli det?

Varför måste vi glömma och komma över det svåra?

Kanske var det meningen att detta skulle leda oss till fördjupad livskunskap.


Och livet hittar alltid nya vägar, nya former att leva vidare i.

De nya formerna är definitivt annorlunda - men inte sämre.55


Lite tankar i junikvällen.


`Med dessa tankar önskar jag DIG en god natt!


Jag ska snart stämma träff med John Blund....

Här kommer kvällens citat:


"Jag tror att vi alla har en resa att göra, att vi alla har en fantastisk kraft inom oss. Det handlar om att nå vår fulla potential, att vi alla medvetet kan välja kärlek istället för rädsla"
. Karin Volo

 

Av Kaela - 20 juni 2016 06:17

 

 

 

Jag vet inte hur stor del Povel Ramel har i vår uppfattning att måndagar inte är veckans bästa dagar genom sin gräsänklings-blues; de är mååååndagmooorgon-och mitt huvud känns så tungt...
Hoppas ingen av oss har det som den sången beskriver---

- huvudvärk jo faktiskt, det har jag -  men inte av den anledning som Povel beskriver.

Mera för att jag vistades alldeles för mycket på jobbet i drömmar och vakna tankar inatt


Vi är inne i en strukturomvandling på alla områden på  mitt jobb och det kostar på.....

Men - jag ska naturligtvis inte dela säng med tankarna på jobbet....

Ibland blir det bara så - och där mitt i natten mellan drömmar och vakna funderingar är man dålig på att mota iväg...


En varm dusch och en kopp kaffe bör nog mota iväg det värsta av huvudvärken....


Det är ju en helt ny vecka framför oss att ta hand om - att glädjas åt...

Önskar DIG en fin måndag och en fin ny vecka i DITT liv!


Här kommer morgonens citat:



"Ett huvud fullt av oro har ingen plats för drömmar.”
Okänd tänkare

Av Kaela - 20 juni 2016 06:07

 



Idag är det måndagen den 20 juni och Linda har namnsdag!


Jag gratulerar varmt!


Lika varmt gratulerar jag DIG som har födelsedag idag!


Ta hand om dagen och gör den till något alldeles särskilt - det är ni verkligen värda!

Av Kaela - 20 juni 2016 06:07

 



Idag är det måndagen den 20 juni och Linda har namnsdag!


Jag gratulerar varmt!


Lika varmt gratulerar jag DIG som har födelsedag idag!


Ta hand om dagen och gör den till något alldeles särskilt - det är ni verkligen värda!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards