Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Kaela - 26 juli 2016 22:54

Många långa veckor och till och med månader går jag ibland och längtar efter barnbarnen.

Men nu får jag dubbelt upp av fyra av dem i alla fall under några dagar.


Idag kom Stella som hunnit bli fem år.

 

Stella har fixat en ny vän under sitt Kolmårdenbesök.

En söt liten apa.

Med sig hade hon förstås mamma och pappa och så lilla syster Ellen som blir ett år om några dagar!

 

  Stella

 

 

Nu är det redan sen kväll och efter en härlig dag med de två små sover de gott.

Det tänker deras farmor också göra snart.

Men först vill jag önska DIG en god natt.


Och lämna ett litet citat förstås:

 

"

"Njut av de små sakerna i livet...för en dag kommer du att se tillbaka och inse att de var de stora sakerna."

Robert Brault

Av Kaela - 26 juli 2016 09:02

 

 

 

Det är en särskild känsla att se sina barn i den föräldraroll som man minns sig själv i -  tydligare än allt annat.Livets viktigaste roll utan all jämförelse - föräldrarollen.

Åren med  småbarn och barn i  de första trevande skolåren.

De där åren som man så här i efterhand tycker att man inte tog riktigt vara på.

Men det var ju så, att medan de växte och åren rann undan -  försökte jag få tiden att gå ihop. 
Medan de lärde sig nya saker och för varje dag alltmera upptäckte den värld de kommit till - brottades jag med dåligt samvete - är jag en tillräckligt bra förälder - en mamma som de kommer att minnas med glädje?

Oavsett vad vi hann och inte hann när våra barn var små så var de ju vårt livs centrum.

Egentligen är de det för alltid trots att det numera kan gå långt mellan gångerna man ses.

Jag bär dem i mitt hjärta - alltid - och för alltid!

De fortsätter att vara mitt centrum även om mycket annat får plats i det liv som inte längre upptas av blöjbyten, hämtningar på dagis, läxförhör och allt det där som de där fantastiska barnen förde in i min dagliga tillvaro!

Hoppas DIN dag har börjat bra och att DU ser fram emot en fin tisdag- oavsett var du är och vad du gör!


Och här får du också ett citat att ta med dig in i DIN dag. (Själv väntar jag hem min yngste son och hans tre flickor....fru och två små tjejer.)


”Att bestämma sig för att skaffa barn är ett viktigt beslut. Det är som att bestämma sig, för all framtid, för att ha hjärtat utanpå kroppen.”

Elizabeth Stone









Av Kaela - 26 juli 2016 07:35

 

 

 

Idag är det tisdag och det är den 26 juli vilket betyder att Jesper har namnsdag!


Jag gratulerar varmt!


Lika varmt gratulerar jag DIG som har födelsedag idag!


Önskar allt gott till er dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards