Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av Kaela - 25 augusti 2016 20:30

Både jag och min man hade 12 timmars arbetsdag idag.

Så vi enades om att hämtmat vore toppen.

Athena, den grekiska restaurangen en bit bort fick bli vårt näringsställe....

 

Bilderna lånade från Athenas hemsida .


Balkongen erbjöd tropisk värme ikväll så där satt vi och njöt - trötta- men glada över maten...över varandra...och över livet..

 


Nu har mörkret fallit och jag vill önska DIG en fin avslutning på DIN torsdag och en god natt så småningom.


Och ett citat förstås...


"Ge dig tid att njuta av småglädjorna lite oftare."

Per Rhunebo





Av Kaela - 25 augusti 2016 05:47

 

 

 

Det är så lätt hänt hänt!
Att vi glömmer se varandra.
Vi som en gång var allt för varandra - och som lovade varandra att så skulle det vara - för alltid!

Det är oftast inget vi medvetet väljer, utan något som smyger sig på.
Allt det vi tror att vi måste hinna med - och som så lätt smyger förbi den som bör ha första platsen i våra liv.

Det är inga ord som vi ska ta fram enbart till finare och högtidligare tillfällen.

Om vi ska ha det bra tillsammans är det något vi måste leva efter- mitt i brinnande vardag.

Under en tid med ett antal barn som kan göra det svårt att orka se varandra och komma ihåg att visa att vi ser....bern lyser ju som tusenwattslampor och skymmer lätt den personen vi vill dela allt i livet och hela livet med.

Jobb och andra åtaganden smyger gärna förbi den abonnerade förstaplatsen i vårt liv och gör att vi glömmer.....DU är alltid den första, största och viktigaste personen i mitt liv....DU är MIN människa på jorden ....och jag är DIN!
Vi vet det...och vi är glada för det- i djupet av våra hjärtan.

Men vi måste säga det, visa det.....då blommar vår relation - då doftar det kärlek, mitt i vardagen - just för att vi ser och blir sedda!


Ha nu en underbar torsdag!


Ta gärna med dig dagens citat...


"Ett lyckligt äktenskap kräver att man förälskar sig många gånger och varje gång i samma person."
Mignon McLaughlin


Av Kaela - 25 augusti 2016 04:45


 

Idag är det torsdagen 25 augusti och Lovisa och Louise har namnsdag!


Varma grattisar till er som bär något av de vackra namnen.


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag idag!

Dagen är full av leende ögonblick - ta hand om dem!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards