Alla inlägg den 29 augusti 2016

Av Kaela - 29 augusti 2016 20:11

 

 

 

 

Läste några ord i en bok:

"När vi letar fel hittar vi aldrig rätt när det gäller kärlek.
Att vara kärleksfull är att acceptera människor som de är – inte försöka ändra på dem

Så enkelt uttryckt och så innerligt sant!

I kärleken finns inte plats för fel - letande.

Om vi börjar med det så försvinner kärleken.

Det gäller när det handlar om att älska människor över huvud taget likaväl som det gäller när jag hittar min andra halva.


Kärleken - vi måste vårda den, ömt, beskydda den med alla medel -  bevara den nära - ge den näring -  hålla den kvar. 
Drömmen om kärleken är som en  grönskimrande, skir skånsk bokskog tidigt på våren


-  den lyser i regnbågens milda färger och stillnar som ett gyllene rågfält i september.

Vad du gör - ta hand om kärleken!


Nu vill jag bara önska DIG en skön måndagskväll.
Härligt att sitta inomhus när det är kallt och regnigt ute.

Så småningom - en god natt till DIG!


kvällens citat kommer här....




"Hjärtat har sina skäl som förnuftet inte förstår."

Blaise Pascal


Av Kaela - 29 augusti 2016 06:25

   



Idag är det måndagen den 29 augusti och Hampus och Hans har namnsdag!


Grattis till DIG som bär något av de fina namnen.


Grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Ha en skön firardag!

Av Kaela - 29 augusti 2016 06:00

 

 

Vaknade av min väckarklocka, eller rättare sagt min ställda mobil   och för första gången efter sommaren var det alldeles mörkt i huset när jag slog upp ögonen.

Fick en känsla av att jag ställt den alldeles för tidigt.

Men nej....klockan visade sig vara just 5.35 som jag ställt den på.

*Vi har haft så många ljusa morgnar så det kan bli riktigt spännande att gå in i dem lite mörkare.


I min "stilla morgonstund" som jag bara måste ha för att starta min dag på rätt sätt, dök ordet överseende upp.


Att kunna överse med omgivningens klavertramp tycker jag är viktigt. Inte gå omkring och älta fel och brister som någon i vår närhet begått.

Överseende är lite släkt med ordet fördragsamhet tycker jag - och att ha fördragsamhet är mpg just att vara överseende.

Inte göra en höna av en fjäder utan kanske hellre försöka göra en fjäder av en höna om det är möjligt.


Och som vanligt är det lätt så att vi har lättare att ha fördragsamhet och överseende med andra än med oss själva.

Ja, det blir ju att överseende med mig själv.
Vi misslyckas alla- kanske dagligen - det är då det gäller att inte fastna i misslyckandet.

Förlåta sig själv och gå vidare.


Med de här funderingarna önskar jag DIG en verkligt speciell måndag!

En dag att vara glad på!



Och så ett citat:


"Lycka är när du känner dig tillfreds med dig själv utan att känna behov av någon annans samtycke."

Okänd tänkare


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards