Alla inlägg under augusti 2016

Av Kaela - 29 augusti 2016 06:00

 

 

Vaknade av min väckarklocka, eller rättare sagt min ställda mobil   och för första gången efter sommaren var det alldeles mörkt i huset när jag slog upp ögonen.

Fick en känsla av att jag ställt den alldeles för tidigt.

Men nej....klockan visade sig vara just 5.35 som jag ställt den på.

*Vi har haft så många ljusa morgnar så det kan bli riktigt spännande att gå in i dem lite mörkare.


I min "stilla morgonstund" som jag bara måste ha för att starta min dag på rätt sätt, dök ordet överseende upp.


Att kunna överse med omgivningens klavertramp tycker jag är viktigt. Inte gå omkring och älta fel och brister som någon i vår närhet begått.

Överseende är lite släkt med ordet fördragsamhet tycker jag - och att ha fördragsamhet är mpg just att vara överseende.

Inte göra en höna av en fjäder utan kanske hellre försöka göra en fjäder av en höna om det är möjligt.


Och som vanligt är det lätt så att vi har lättare att ha fördragsamhet och överseende med andra än med oss själva.

Ja, det blir ju att överseende med mig själv.
Vi misslyckas alla- kanske dagligen - det är då det gäller att inte fastna i misslyckandet.

Förlåta sig själv och gå vidare.


Med de här funderingarna önskar jag DIG en verkligt speciell måndag!

En dag att vara glad på!



Och så ett citat:


"Lycka är när du känner dig tillfreds med dig själv utan att känna behov av någon annans samtycke."

Okänd tänkare


Av Kaela - 28 augusti 2016 16:12

Hemma igen och kollar lite bilder kan jag inte låta bli att låta er få se hela huset - och förstås den lilla jubilaren med uppvaktande kusiner runt sig.


 


 

Av Kaela - 28 augusti 2016 08:32

Grattis Leila och Fatima! Idag- den 28 augusti har ni namnsdag! Grattis också rill DIG som har fldelsedag idag! Gör nu en toppendag!!!

Av Kaela - 27 augusti 2016 20:06

Om båda ens föräldrar kommer ur stora familjer ser det ut så hör på födelsedagsfesterna. Något som dagens jubilar upplever varje 27 augusti.

Detta är ändå bara ett hörnklipp av de bänkade gästarna. Sammanlagt var det 16 vuxna och 9 barn.

Av Kaela - 27 augusti 2016 16:00

Helt öppet i köket med glasvägg som går att dra undan.Vi kollar nyheterna i det renoverade huset och grattar lilla Linnea på 8 årsdagen


Av Kaela - 27 augusti 2016 07:48

   

 

Närheten till en annan människa.

Att få den fantastiska möjligheten att leva nära  - dela tankar och längtan.... dela sorgerna och det svåra likaså.

Att uppleva hur gemenskapen andas ömhet och omtanke- att alltid längta efter mera av varandra....

Tacksamheten överflödade i mitt inre när jag vid min sedvanliga morgontankestund - liksom många gånger förr - hur fantastiskt bra jag har det med denne man i mitt liv som jag fått den fantastiska möjligheten att kalla mannen i mitt liv - min människa på jorden.


Stort att komma så nära någon - det är bara kärleken som vågar släppa intill....

tryggheten i att veta  - att med allt jag är av sprickor och tillkortakommanden - längtan och glädje är jag älskad!


Jag önskar alla människor att få uppleva detta under.

Undret att vara älskad som ger en atmosfär där man vågar vara sig själv.


Ha nu en skön och fin lördag!

Hos mig skiner solen - hoppas DU ser den också!


och så ett citat förstås....



"Vem kan förklara kärleken?
Vem kan säga orsakerna till att man älskar.

Kloka människor begär inga skäl.

De tar bara emot i glädje!"

Viola Racher



Av Kaela - 27 augusti 2016 07:39

 



Idag är det lördagen 27 augusti och Raoul och Rolf har namnsdag!


Jag gratilerar så varmt!


Varma gratulationer förstås också till DIG som firar födelsedag idag!


Ha en fin bemärkelsedag!

Av Kaela - 26 augusti 2016 18:18

Läs om Susannes gratisaffär.

Den som behöver kan gå in och hämta det som fattas i deras tillvaro av mat och klåder.

Människor ger och fyller på - och många behov blir fyllda.


Blir så otroligt glad när jag läser om detta.

Som Susanne säger "Snäll är det nya tuffa"!


 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards