Alla inlägg den 1 september 2016

Av Kaela - 1 september 2016 20:56

 


Märkliga dagar som går så fruktansvärt fort.

Fullt upp hela tiden är säkert en del av förklaringen.

Inte en stilla minut på mitt jobb.


Härligt samtal med en kvinna som är hos oss i arbetsmarknadsåtgärd.

När en människa öppnar sig lite grand och delar sina sorger och sina drömmar med oss  -  i alla fall låter oss ana dem - ja då känns det verkligen som en skimrande snäcka som öppnar sig.

Det händer något med oss då någon ger oss sitt förtroende.

Vi öppnar oss, vi också - och vi växer medan vi tar emot.


Att ha någons förtroende.

Kan man tänka sig något finare.

Någon känner sig trygg med att lägga sina hemligheter i mina händer.

Och jag kan inte undgå att upptäcka att jag darrar inför denna oerhörda tillit som visas mig.


Vi behöver känna tillit.

Vi behöver luta oss mot någon annans axel ibland och gråta ut - likaväl som att någon annan behöver luta sig mot vår axel vid ett annat tillfälle!


Så får vi bäravarandras bördor, styrka varandra när det är tufft och vinden viner.

Ur det stiger en tillit som gör oss mera livsdugliga.

Tillit är något så fantastiskt fint.

Både att själv känna tillit och känna att andra känner det för oss.


Nu vill jag önska DIG en fin torsdagskväll!

Ta hand om dig och ge dig själv en uppmuntran ikväll-

Jag tror du behöver det!


....så ska jag inte glömma kvällens citat:



"Att bli betrodd är en större komplimang än att bli älskad."
George MacDonald


Av Kaela - 1 september 2016 20:13

 




Jag ville
jag vore
så stark
och så modig
att jag kunde
förändra världen

bygga trygga bon
för alla rädda
vilsekomna



men
jag är bara en

en enda liten
människa

och en människa
saknar möjligheten


men tillsammans
kan vi
bygga ett bo
i våra hjärtan

för fredens vita duvor

räcka varandra
händerna

över olikheter
och missförstånd
skapa en
himmelsfärd
genom svarta skogars

ensamhet

och över världen
ska tändas
ett stråk av ljus

Bara en droppe
i ett oändligt hav

Men utan
just den droppen
som är du
och jag

kan aldrig
ljuset segra


Kaela

Av Kaela - 1 september 2016 05:28

 

 

Ännu är dagen svart utanför mitt fönster. men jag har suttit en stund, några minuter ute i nörjret på balkongen för att få den mjukstart jag mår så bra av.

Det är ganska varmt ute, men att det inte är sommar längre ser man ju verkligen på att nattmörkret dröjer sig kvar.


Funderade lite idag över ordet "insiktsfull".

Det är bra att vara det.
Då kan man handla betydligt tryggare.

Om man har insikter.


Och insikter ger i förlängningen utsikter

Tvärtom också.

Utsikter ger insikter


Vad händer med oss om vi för en stund stänger ner det ständiga flödet från sociala medier, e-mail, mobilen och det kanske TV:n som bara står på - eller radion.

Då hamnar man i tystnaden.

Och där tror jag att insikter föds.


Jag behöver i varje fall ha mer eller mindre total tystnad ibland för att höra mina egna tankar.

Kanske materialet i tankarna är något som kommit till mig genom någon av alla de kanaler jag nämnde - men oftast har det kommit genom mötet med en människa.


En ny dag, nya möjligheter, nya äventyr, en känsla utan begränsningar som speglar den oändliga möjlighet DU har som människa på jorden idag !

Det är DITT!
Ta hand om dagen och upptäck det speciella just denna dag vill ge DIG!



....morgoncitatet kommer här....


”Kanske är vi i denna värld för att söka efter kärlek, finna den och förlora den, om och om igen. Med varje kärlek blir vi pånyttfödda, och med varje kärlek som tar slut samlar vi ett nytt sår. Jag är täckt av stolta ärr.”
Isabel Allende


Av Kaela - 1 september 2016 05:21

 

 

 

Idag kan man kanske säga att det är första dagen på första höstmånaden - den 1 september.

Sam och Samuel har namnsdag!

Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som har födelsedag idag!


Ta hand om er dag och gör den till något extra!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards