Alla inlägg den 6 september 2016

Av Kaela - 6 september 2016 21:20

   

 

 

Ofta hör man någon säga: "Min allra bästa vän" eller "min finaste vän"
Varje gång jag hör någon säga det så undrar jag; Hur mäter man vänskap?

Går det att mäta?

Är det tiden som räknas?

Gamla vänner.
Djupnande samtal under år av vårt liv....någon som funnits där...
Är det så enkelt?


Den jag minst anar kanske ger mig en hjälpande hand.
Den jag litade på kanske flyr.


Tänk om vänskap är något helt annat.
Kanske handlar det om samhörigheten och förståelse.
Just nu.
Tidlöst.
Kravlöst.

Inte nödvändigtvis hela livet.

Kanske bara just nu -  just idag

Goda vänner är ibland svåra att hitta....kanske finns de just där vi minst anar....

Många människor får betydelse i våra liv, men bara riktiga vänner lämnar fotsteg i vårt hjärta..

Vem är rik och vem är fattig?
Vem har något att ge och vem behöver ta emot? Och vad innebär det att ge och vad innebär det att få?

 Vänskapen suddar ut givare och mottagare - där är vi alla givare - och alla mottagare.

Med de här tankarna om vänskap vill jag önska DIG en härlig avslutning på denna tisdagskväll!

Och en riktigt god natts sömn så småningom.



.....här kommer en klok "kommunalarbetares" tankar om vänskap



"Vänskap känner inga hinder
Vänskap känner inga avstånd
Vänskap känner inga tidsbegrepp
Vänskap är ett enda stort här och nu"


Kommunalarbetaren

 

Av Kaela - 6 september 2016 06:17

 

 

Grattis på namnsdagen Lilian och Lilly!


Det är den 6 september och sommarsolen kommer trots hösten att lysa över er och alla oss andra.

DU som fyller år idag!


Stort grattis också till DIG!


Ta emot den glädje som väntar på er idag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards