Direktlänk till inlägg 16 september 2016

Hopp - något vi alla behöver för att orka just nu

Av Kaela - 16 september 2016 20:10

 

 

 

 

 

Ord - ja det är det bästa jag vet.


Ord är levande.

Ibland är det knappast möjligt att få ner dem på sidan.  De kämpar emot- de vill inte förflytta sig från mitt huvud till skärmen - ibland känns det som om de gåt i fångdräkt och inte säger det de ska säga.

Andra gånger flödar orden ut över skärmen....


Jag har tänkt mycket i kväll på alla som blivit änglar - änglar som fått lämna denna jord  - jag tänker på kriget som skapat ärr som kanske  inte kan läka, skottlossningar, bilar som brinner, politikernas handlingar.
Jag vill inte göra listan längre - du vet ju redan...

Men har du tänkt på att i samband med allt ont kom det också mycket gott. Ur mörker och avskyvärda hatbrott och krigshandlingar har det fötts kärlek, medmänsklighet och hopp.

Hopp - det absolut viktigaste av allt!
Vi kan ha svårt att hålla vårt hopp levande inför en oviss framtid....men just nu kan det bära oss.


Livet är ett ögonblick, detta ögonblick är just nu.

Det är det enda vi kan veta, att vi finns här just nu.

Vad som sker imorgon vet vi inte, och det som skedde igår är redan ett minne.



Själv känner jag ett stort hopp -  trots den dystra situationeni världen idag.
 För att jag vet att bortom det som sker och rapporteras i media om än det ena och än det andra så finns det otaliga goda, heroiska och fantastiska människor som på olika sätt verkar för det goda och rätta -det kärleksfulla  -  ibland öppet men framför allt i det tysta.

Vägen till kärlek och omsorg om varandra är vi alla kallade till – och inte imorgon, inte om ett år och inte när vi har tid, utan just precis nu.

 

....citat....för dig som gillar ett sånt på kvällskvisten....

 

”Vi är här för att ta hand om varandra. Det är det livet gjort mig mest övertygad om av allt.
Vad de andra gör här vet jag inte.”

okänd tänkare

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards