Alla inlägg den 24 maj 2016

Av Kaela - 24 maj 2016 21:05

n  

 

 

Är det liv du lever tillräckligt för dig?
Frågan ställdes av en av dagens besökare.

Något förvånad svarade jag....ja...ja...visst är det.

Jag saknar inget - inte egentligen.


Tankarna sysslade med den delen av samtalet då jag gick hem-


Att vara tillfreds.

Så vill jag kalla det.

Just nu känner jag mig verkligen tillfreds - jag är mätt och jag är trött - och jag har en skön säng att bota tröttheten i.

Så nog har jag all anledning att vara tillfreds.


Att vakna på morgonen och vara glad och tacksam över det man är, det man har och det man gör.
Det är för mig att vara tillfreds.


Jag vet inget om framtiden - det gör inte du heller.
Vi kan egentligen bara gissa.

Men just nu - just här  är livet gott!


Låt oss ta vara på det!


Önskar dig en god natts sömn!


Här kommer kvällens citat:


                      "Att vara nöjd med lite kan vara svårt. Att vara nöjd med mycket är omöjligt."

                                                  

                                            Marie von Ebner-Eschenbach



Av Kaela - 24 maj 2016 18:30

 


Sommar....sommar....sommar....visst får man den envisa låten i huvudet när vädret är som idag.

Om inte i hela landet så dock i de nedre regionerna.Tänl om man kunde veta om sommaren blir så här fiin.

Då finns det inget semesterparadis någon annan stans som slår upplevelsen av svensk sommar!

Eller - är jag lokal-patriot nu?


Men det får man väl också vara.


Tacksam och glad -blandat med lite stolthet över det land som är vårt.

Över vår sommar - vår grönska.


Nu ska jag sakta gå hem genom stan....och bara njuta av här och nu!

Dagen på jobbet blev sen.

Men vad gör det när det är så strålande vackert och varmt!

Av Kaela - 24 maj 2016 17:35


 


I dina ögon

läser jag
om din
vandring
--

de vidsträckta
vägarna
och de trånga
passagen

--

Du kan inte
välja

vad dina ögon
berättar


kupar mina
händer

runt ditt inres
dyrbara pärlor....


Kaela



Av Kaela - 24 maj 2016 06:04

 

 

 

 

Som det ser ut nu i den tidiga morgonen blir det en lika varm dag som igår.

Solen har redan gått upp även om det finns lite dimmoln.

Igårkväll i 23- tiden landade världens största plan på vår lilla flygplats.

Den flög över oss och ljudet var verkligen mäktigt.

Den lär ha dyrbara hästar ombord.

Mer har jag inte klarhet om.
Men troligtvis till någon tävling.
Det lär vara det största flygplan som flygplatsen här tagit emot
Spännande!


Spännande är det också att gå en ny dag till mötes.

Ännu ett oskrivet ark!

Som vi ska fylla med tankar och händelser!

Låt oss ta kärlekens penna i handen redan nu på morgonen.

Skapa leenden - det är inte svårt - och det behövs leenden på dennadystra jord.


Nu önskar jag DIG en fin ny dag att glädjas åt!


Här kommer morgonens citat:


”Ett huvud fullt av oro har ingen plats för drömmar.” 

Okänd tänkare







Av Kaela - 24 maj 2016 06:02

 

 

 

Ivan och Vanja har namnasdag idag - den 24 maj!

 

Varmt grattis!

 

Varmt grattis också till DIG som har födelsedag idag!

 

Låt dagen ge er det ni längtar efter!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards