Alla inlägg den 9 september 2016

Av Kaela - 9 september 2016 19:18

 

 

 

Jag tror jag vet  - om inte för alltid - så just nu - i den här stunden - just ikväll vad jag vill i min ganska så nära framtid.....


När jag tvingas sluta det arbete jag älskar för att mina ögon drabbats av en sjukdom som gör att deras kapacitet inte räcker för allt som ska utföras i jobbet....eller framför allt inte kommer att räcka....eftersom jag lever i en nerförsbacke....där jag ser en aning mindre ikväll  än jag gjorde förra fredagen....

Ja jag tror jag vet att jag kommer att hitta något där min syn räcker till.....där mina erfarenheter behövs....där hela jag med tillgångar och brister behövs...


Jag måste tro det.

Annars skulle det kännas som att gå ut i den stora tomheten....ut i mörkret.

Vad det är vet jag inte - men jag vill tro att det väntar något - som passar precis

Jag vill se möjligheter
Möjliggöra fortsatt utveckling

Jag andas!
Jag njuter av livet!
Jag lever i flödet!


Ha nu en skön och avkopplande fredagskväll!

Och en god natts sömn.



....citat att ta med sig...


"Du är här för att göra det möjligt för universums gudomliga syfte att förverkligas. Så viktig är du!"

Eckhart Tolle




Av Kaela - 9 september 2016 06:12

 

I September är vi vana vid att det är hög klar lite krispig luft.

Istället har vi faktiskt sommar.

Idag säger SMHI att temperaturen ska gå upp till 24 grader här på min plats på jorden.

Det är många julidagar som aldrig blir så varma.

Märkligt är det - men bara att tacka och ta emot.

Även om jag nog gärna skulle vilja få en krispig septemberdag så småningom.

Det är en alldeles särskild upplevelse det också.

Luftens vita stillhet....doften av jord och kanske en aning av skörd...

Ljuva september säger vi ofta - och det är utan tvekan sant i år!


Kanske blir det en lång och varm höst.

Vi vet inte....vi vet ingenting om framtiden.

Vi kan sia- väderleksprofeterna kan ge prognoser...men framtiden är och förblir på alla områden - ändå oviss.


Men vi har idag!

NU är vi här!
IDAG kan jag le mot någon, ringa någon som är sjuk och avsidestagen, kanske till och med hälsa på och ta med mig lite av världen utanför till den som tvingas stanna i ett rum.

IDAG kan jag känna tacksamhet över att jag är jag - just här - just nu!


Önskar DIG en underbart fin septemberfredag, just där DU är!

Njut av de fantastiska små stunderna varje dag!

Fyll tillvaron med vardagsjuveler

Använd lite tid idag till aktiv tacksamhet!


och så ett citat...


"Jag tror att vi alla har en resa att göra, att vi alla har en fantastisk kraft inom oss. Det handlar om att nå vår rätta potential."
Karin Volo


Av Kaela - 9 september 2016 06:07

 

 

 

Grattis Anette och Anita idag - på er namnsdag den 9 september!


Grattis också till DIG som fyller år idag!


Önskar en dag när önskningar går i uppfyllelse!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards