Alla inlägg den 12 september 2016

Av Kaela - 12 september 2016 20:03

 

 

Dagen har gått i racerfart eftersom den varit helt fullpackad med saker att göra.

Så ser ofta måndagarna på mitt jobb oftast ut.

Sen hemkomst efter rullstoösutbildning för nya frivilliga.

Nu har jag fått en god middag och känner mig rejält trött men också avslappnad och nöjd.


Imorgon blir det utbildning hela dagen och likaså på onsdag.

Vi som är veteraner ska lära nya frivilligsamordnare jobbet!


Kul!


Nu ska jag se till att komma isäng tidigt så jag orkar det som väntar de två kommande dagarna.


Innan jag dyker ner i sängen vill jag önska DIG en skön fortsättning på måndagskvällen och en god natt  när det är dags för dig att sova!


....klokord att ta med dig....


"Jag är realist. Jag förväntar mig mirakel."
Wayne Dyer


Av Kaela - 12 september 2016 06:02


 

Idag är det mulet ute - än så länge i alla fall  så mina "balkongtankar" blev tankar i mörker!

Kärlek var ett av de första ord som kom till mig efter att jag vaknat idag!

Kärlek - ja om detta fantastiska finns det oerhört många  dikter, noveller och romaner.

Och massor med sånger.

Det säger oss förstås att kärleken är det allra viktigaste för oss.

Utan den vill vi inte leva.

Kanske tänker vi i första hand på tvåsamheten och den kärlek som bor eller bör bo i den  - om den ska vara bra.

Och den är central för att vi ska må bra.

Men framför allt är kärleken det viktiga kittet som gör att vi kan leva tillsammans som par, som vänner, arbetskamrater, samhällen.....

Kärleken gör oss till skimrande varelser som anar vårt egentliga syfte.

Att gör jorden en aning bättre medan vi vandrar på den.

Att det ska finnas någon som är extra glad för att just du och just jag har funnits då vi en dag inte längre finns här.

Så att kärleken kan bäras vidare.....


Önskar DIG en riktigt fin måndag!

Jag ska försöka hinna få iväg alla 400 exemplaren av vår tidning idag!

Våra frivilliga väntar på den----det har tagit längre tid än vanligt - den borde varit ute i brevlådorna för en vecka sedan....


"Du ska veta att tiden är en dyrbar Guda gåva, så dyrbar att den skänks oss bara ett ögonblick i sänder."
Amelia Barr

Av Kaela - 12 september 2016 05:57

 



En riktigt härlig namnsdag önskar jag Åsa och Åslög idag - för just idag är det er dag i almanackan!


Önskar även DIG som har födelsedag en härlig "fylledag" när önskningar blir verklighet!


Ta hand om dagen!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards