Alla inlägg den 16 september 2016

Av Kaela - 16 september 2016 20:10

 

 

 

 

 

Ord - ja det är det bästa jag vet.


Ord är levande.

Ibland är det knappast möjligt att få ner dem på sidan.  De kämpar emot- de vill inte förflytta sig från mitt huvud till skärmen - ibland känns det som om de gåt i fångdräkt och inte säger det de ska säga.

Andra gånger flödar orden ut över skärmen....


Jag har tänkt mycket i kväll på alla som blivit änglar - änglar som fått lämna denna jord  - jag tänker på kriget som skapat ärr som kanske  inte kan läka, skottlossningar, bilar som brinner, politikernas handlingar.
Jag vill inte göra listan längre - du vet ju redan...

Men har du tänkt på att i samband med allt ont kom det också mycket gott. Ur mörker och avskyvärda hatbrott och krigshandlingar har det fötts kärlek, medmänsklighet och hopp.

Hopp - det absolut viktigaste av allt!
Vi kan ha svårt att hålla vårt hopp levande inför en oviss framtid....men just nu kan det bära oss.


Livet är ett ögonblick, detta ögonblick är just nu.

Det är det enda vi kan veta, att vi finns här just nu.

Vad som sker imorgon vet vi inte, och det som skedde igår är redan ett minne.



Själv känner jag ett stort hopp -  trots den dystra situationeni världen idag.
 För att jag vet att bortom det som sker och rapporteras i media om än det ena och än det andra så finns det otaliga goda, heroiska och fantastiska människor som på olika sätt verkar för det goda och rätta -det kärleksfulla  -  ibland öppet men framför allt i det tysta.

Vägen till kärlek och omsorg om varandra är vi alla kallade till – och inte imorgon, inte om ett år och inte när vi har tid, utan just precis nu.

 

....citat....för dig som gillar ett sånt på kvällskvisten....

 

”Vi är här för att ta hand om varandra. Det är det livet gjort mig mest övertygad om av allt.
Vad de andra gör här vet jag inte.”

okänd tänkare

 

 

Av Kaela - 16 september 2016 17:01

 

Bilden lånad från google - förståss


Att förlora sin Kraft är som att genomgå alla "7 dvärgarnas stadie" Först blir man TRÖTTER, sen blir man BLYGER - orkar inte träffa människor. Sen blir man BUTTER - ledsen och dämpad. Sen blir man TOKER - står inte ut och tror man blivit tokig. Sen blir man PROSIT - immunförsvaret har sänkts. Sen blir man KLOKER - omvärderar livet och slutligen blir man GLADER - blir stark, vågar säga nej och känner glädje

Av Kaela - 16 september 2016 06:06

 

 

Svalare idag - men inte så mycket som jag väntat mig.

Trodde dippet skulle bli tydligare.

Men säkert gott för oss att det inte blir alltför brådstörtat kyligare.

Ser fram emot en dag med flera möten med människor och det är stort.

Varje möte mellan människor är något mycket viktigt!


Byta ett ord eller två

gjorde det lätt att gå.

Alla människors möte

borde vara så.


Sista versen i Hjalmar Gullbergs dikt: Människors möte.

Tänker dessa ord mer än en gång varje dag.
Hur orden vi byter med varandra då vi möts blir till glädje och livskraft.

Ger oss mod att våga, lättar vår sorg....


Vissa människor samlar på frimärken - jag samlar på människor....möten med människor.

Det finns nog inget intressantare än ett ansikte - det berättar så mycket.....


Hoppas innerligt att DU har en god fredag att se fram emot - och att om det är så att det finns saker dDU oroas över i DIN dag du ska känna att du får kraften att bära - att möta!


.....citat ger oss mycket.....här kommer ett...


"Låt oss välja att bli en positiv kraft, som kan ge mer glädje till världen."
Karin Volo

Av Kaela - 16 september 2016 06:01

 



Idag är det fredag och Dag och Daga har namnsdag!


Överräcker en blomma och säger grattis på er dag.

Likaså vill jag lämna en blomma till DIG som har födelsedag med ett grattis!


Önskar er en riktigt minnesvärd emärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards