Alla inlägg den 23 september 2016

Av Kaela - 23 september 2016 21:03

 





Jag har mycket svårt att motstå charmen hos en viss norrman.

Även om jag tycker iband att jag tröttnar så bjuder han i varje program på sådana överraskningar att man liksom bara måste se honom.


Så nu överger jag bloggen för Skavlan.


Men jag vill önska DIG en härlig lördagskväll ocjh så småningom en god natt.


Så ett citat att stoppa i fickan



"Inte ens efter all denna tid har solen någonsin sagt till jorden: ”Du står i skuld till mig.” Se vad sådan kärlek åstadkommer; den lyser"

Hafez






Av Kaela - 23 september 2016 17:39

 




Till den

som vågar hoppas

kommer glädjen alltid åter

man hittar det man söker


och än finns
bröd att bryta

ord att hitta


fågelbon med nya ungar


nya ögon som lyser

händer att möta


och alltid finns det
en väg framåt

för den som hoppas.....


Kaela

Av Kaela - 23 september 2016 06:15

 




Du som läser mig ibland har säkert sett att jag inte riktigt deltar i de ovationer man kan hitta både i bloggvärlden och på Facebook när det är fredagmorgon.

Tycker ju att alla morgnar är lika underbara.


Men just denna fredagmorgon är jag lite extra glad för att det är fredag och att det väntar två lediga dagar.

Har jobbat bara jättelånga och nästan jättelånga dagar denna vecka - och börjar känna att jag är rejält trött.


Att vara trött är i sig en ganska fin känsla.
Om man vet att man kan få vila snart.

Och det får jag ju - hela helgen!


Länge har det ansetts bra att kunna multitaska, det vill säga göra flera saker på samma gång.

Men nu börjar råden svänga åt ett annat håll.

Enligt experterna blir vi mer effektiva om vi fokuserar på en syssla i taget.

"Singletasking" är det nya.


Så det är min hälsning till DIG och till mig själv idag - gör EN sak i taget och må bra!



Här kommer ett citat ...förstås....


Det finns inget mer sällsynt i världen än livet. De flesta människor existerar bara."

Oscar Wilde

Av Kaela - 23 september 2016 06:01

 


Idag - fredagen den 23 september  och Tekla och Tea har namnsdag!

Stort grattis till er!

Stort grattis också till DIG som fyller år idag!

 

Tekla, Thekla återgår på det grekiska Theókleia, som är femininformen av Theoklés, en sammansättning av theós ’gud’ och kléos ’rykte- 
Det finns bara drygt 300 Tekla i vårt land.

Tea, Thea, är en kortform av Dorotea och Teodora (där namnelementet theós ingår) eller ibland av Teresia.Mellan 17 och 1800 kvinnor är döpta tilöl Tea...hur många som bär det som kortform av annat namn är svårt att veta.

 

Enligt en legend var Tekla namnet på den första kvinnliga martyren, som omvändes till kristendomen av aposteln Paulus och följde honom på hans resor förklädd till pojke

 

Önskar er en fin dag att fira på!





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards