Direktlänk till inlägg 19 januari 2017

Livet ställer oss vid ständiga vägskäl

Av Kaela - 19 januari 2017 07:17

   

 

När jag kommit in från min "balkong-funderar-stund" nu i tidiga svarta morgonen börjar jag fundera vad jag ska ha för kläder idag.Ska jag möta någon speciell?
Nej, inte om man inte ser tandläkaren som speciell.

Men det kan kännas lite viktigt ändå ibland, vad man tar på sig.


Denna fundering- som egentligen är ganska obetydlig förde mina tankar till att vi ständigt och jämnt står i en valsituation.

Vi gör många val varje dag och ofta utan att ens fundera över det.


Medvetet eller omedvetet väljer vi att göra sådant som påverkar våra liv i stort eller smått.

Men valen är alltid ett resultat av en eller flera tankar och funderingar.


Slutsatsen blir att alla förändringar i våra liv börjar med en förändring i vårt sätt att tänka.


Vi byter ut en tanke mot en annan, kanske en negativ tanke mot en positiv, vi ändrar vårt sätt att tänka och vi kopplar ihop tankar och känslor.

Resultatet blir en gradvis förändring i vårt liv.


Vi människor har en enastående förmåga att tala om och tänka på det vi inte  vill ha, i stället för att koncentrera alla våra tankar på de vi vill ha

Om du fokuserar på det du verkligen vill ha och aldrig tänker på detdu  inte tycker om och inte vill ha så skapar du drömmar och visioner och får ett mål som lockar och ger kraft att arbeta i den riktining man behöver göra för att nå det.


Vi kan inte förändra allt i våra omständigheter och det tror jag inte heller är meningen att vi ska göra.

Men - som någon har sagt - "det är inte hur vi har det - utan hur vi tar det."


Man kan aldrig ta motgångar och smärta på ett bra sätt om man inte har bestämt sig för det.

Och när man har bestämt sig för det kommer man undan för undan att märka att det kommer nya tankar.

Tankar som skapar ljus i vårt inre.
Ett ljus som gör oss själva glada och som även kommer att glittra i deras ögon som vi möter.


Önskar dig en bra dag när du känner hur ljuset har herraväldet inom dig!


Ett citat att ta med oss ut i dagen....

 

 


"Vi lever mer och mer storslaget när vi är lyckliga.
och varje sak leder vidare till nästa i en oändlig följd"
Robert Louis Stevenson-

-

 
 
Ingen bild

Stina

19 januari 2017 08:59

Fina tänkvärda morgonfunderingar du har!
Att välja är ju också ett val...
Hoppas du får en fin o bra dag, kram från Stina

Kaela

19 januari 2017 15:27

Tack Stina.....min hjärna är alltid superalert på morgonen och letar upp alla möjliga saker att fundera över.
Jag har haft en bra dag.
När tandläkaren säger: Inga problem, det ser fint ut så är det som att vinna ett pris!
Fin onsdagskväll till dig Stina önskar jag med en kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards