Direktlänk till inlägg 26 februari 2017

Underbart att möta dem som verkligen ser!

Av Kaela - 26 februari 2017 16:54

 


Nu ligger en spännande helg bakom.

En helg tillsammans med Syskonbandet

Att få uppleva att det viktigaste inte är att se med ögonen utan att se med hjärtat.

Att mötas av kärleksfull och accepterande attityd.

Det är underbart.

Och det är vad vi har upplevt under helgen.

För mig har det känts fantastiskt att få prata med människor som fattar hur det är och hur det känns- hur sorg och hjälplöshet och funderingar om framtiden gastkramar -  när synen blir lite sämre för varje månad, ja nästan vecka -  har det känts som ibland.
Min man har mött andra anhöriga och känt stödet i de mötena.

Så vi är båda innerligt glada och nöjda med vår helg.

Som vi såg hotad ett tag eftersom hans mamma återigen togs med ambulans till Linköping och ny ballongsprängning samma dag vi skulle rasa.

Men hans bröder kunde ta över det akuta och vi kom iväg.
Tacksamma och trötta är vi!



 
 
Ingen bild

Henriette

26 februari 2017 18:26

Hej!
Vad skönt för er att det fick kännas bra i helgen. Och det
viktigaste har du själv sagt. Att se med hjärtat är det som
räknas.
Varma hälsningar till dig och hopp en god vecka med mycket vår i.
Victoria

Kaela

26 februari 2017 18:53

Tack finaste Victoria för den fina hälsningen.
Den gladde verkligen.
Ja att med hjärtat är det viktigaste - det 'r då min blick kan lyfta upp en annan människa ur misströstan och oro.
Kram och en riktigt skön söndagskväll och ny vecka till dig!

 
Anki

Anki

27 februari 2017 08:30

Så bra att ni fick en bra helg och kunde koppla av det lite jobbiga på hemmaplan just nu. Skönt med närstående som ställer upp och det känns naturligt att inte bara ni ska påta er allt.
Önskar dig en fin vecka!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kaela

27 februari 2017 08:51

tack Anki - det var verkligen betydelsefullt för oss att få denna HELGEN.
Med oss hem i bilen hade vi en av de ideella ledarna som skulle till sina föräldrar i Mantorp och passade på att åka med oss så det vanliga summerandet i bilen hem blev inte av.
Men igår kväll lite senare konstaterade vi betydelsen vi båda upplevde av helgen!
Ha en riktigt fin vecka Anki . och du jag gillade särskilt cykeln mitt i vägen bland söndagens nya skyltar.
Kram

 
Ingen bild

Stina

27 februari 2017 09:16

Skönt att ni fick en fin helg, betyder säkert mycket att komma iväg lite.
Skönt att ha fler som kan stötta o hjälpa din mans föräldrar, inte lätt om man är själv...Hoppas du får en härlig vecka nu, hälsn. o kram, Stina
(Syskonbandet heter en sånggrupp som min man och hans syskon har, dom är ute o sjunger ibland, och har även hunnit spela in en CD, kul tycker jag!)

Kaela

27 februari 2017 10:11

Vad roligt att din man har en syskonsånggrupp som också heter Syskonbandet.
Det är ju ett vackert ord som står för så fina värden.
Ja det är nog så att syskon är en särskild välsignelse - också och kanske i sådana skeden som vi befinner oss i just nu!
Nu är vi de som är närmast, eller bland de närmaste geografiskt sett.
När mina föräldrar var sjuka och behövde hjälp hörde vi till dem som bodde mest långt ifrån. Slagna bara av min syster i Florida.
Det var många turer med bil och t¨g och Swebus under ungefär ett års tid.
Stor kram med önskan om en fin vecka till dig Stina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards