Direktlänk till inlägg 14 mars 2017

Vilka coola hörapparater du har skaffat!!

Av Kaela - 14 mars 2017 16:12

 

Heidi heter den här tjejen. Hon visar gärna upp sina hörapparater!


Vad ska vi göra för att det ska bli mode med hörapparater precis som med glasögon?
Många jag pratar med bär inte alls sina uitskrivna hörapparater eller bär dem och skäms för dem.

Jag tror jag mött en enda hörapparatsbärare som sagt...har du sett vilken fin färg det är på mina nya hörapparater?

Det är dit vi måste komma.

Vi får ta upp kampen mot fördomarna.

Det har alltför länge satts likhetstecken mellan nedsatt hörsel och att vara dum.

Jag bär själv hörapparater och märker att det verkligen inte är något jag stoltserar med.

De flesta vet inte om det - men nu och här kliver jag ut ur garderoben och säger att det är toppen att det finns hörapparater och hoppas de snart blir så billiga så vi kan ha mer än ett par....så de stämmer med våra kläder! Då vågar vi kanske stoltsera med dem.

 

Hur ska vi då göra för att ändra synen på att höra dåligt och hur ska hörapparater bli mode liksom glasögon?
De som arbetar inom hörselvården har verkligen ett stort ansvar att  sprida kunskap och informera men minst lika viktigt, ja säkert viktigare, är att vi bärare kliver ur våra garderober .
Ju fler som berättar om sin hörselnedsättning och att de använder hörapparater desto mer avdramatiseras det.
Så sätt igång och berätta. På jobbet.För vänner och bekanta , för dina arbetskamrater.

Och alla ni som läser bloggen, kommentera gärna.Berätta gärna att jag har också hörapparat! Eller apparater vilket nog är vanligare idag! 


 
 
Eartech Bromma

Eartech Bromma

11 februari 2018 19:03

Väldigt bra inlägg och helt rätt! 1,5 miljoner personer i Sverige har nedsatt hörsel och tyvärr går väldigt många utan att få hjälp. Man har väldigt mycket förutfattade meningar men idag finns väldigt bra hörapparater som också är snygga!

http://www.eartech.se

Kaela

11 februari 2018 22:02

Jag är själv beroende av hörapparat.
Och tycker de jag har är snygga.Försöker t'nka som jag gör om mina glasögon - att de är något man vill visa.
Men det finns en osynlig skillnad som man märker först när man är där.

Tekniskt hoppas jag också på vissa förbättringar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards