Direktlänk till inlägg 23 mars 2017

När vägen delar sig......

Av Kaela - 23 mars 2017 14:58

 



Oftast ser vi väl livet som en rak väg framåt....

Men jag tror att vi alla stått där vid ett eller flera tillfällen i våra liv och det finns ingen rak vägen framåt.

Vägen vi gick på har plötsligt blivit två och och de båda delarna går åt helt olika håll....

"Farligt är att dröja och vådligt att gå" som någon poet uttrycker det.

Där stod jag för 31 år sedan.

Skulle jag lämna min stad för en annan stad.

Jag hade ett jobb i de stad jag bodde, jag hade en bra bostad men det var långt mellan jobb och dagis och skolor och hemma - och livet hade ställt mig ensam med fem barn. Den yngste bara ett år.Jag tillbringade fyra timmar om dagen forslande barn mellan dagis,skola och hem -  och till och från jobb.

Tid som behövdes därhemma med de små.


I den nya staden fanns ett jobb, en bra lägenhet, gångavstånd mellan skolor, jobb, dagis och hemma....

Det var inte lätt att veta vilket som var det rätta att göra.

Jag flyttade.

Jag har aldrig ångrat det!

Här hittade jag dessutom den fantastiske man som jag är gift med sedan snart ett kvarts sekel - så vad kunde varit bättre.

Oj- det var mera "privat" än jag kanske tänkt mig.

Men jag tror både du och jag klarar det!




 
 
Ingen bild

Stina

23 mars 2017 22:36

Så tufft du måste ha haft det, ensam med 5 barn! men de va ju ett bra val du gjorde då när du flyttade! Kram Stina

Kaela

24 mars 2017 07:11

Ja det var tufft. För barnen mest kanske.
Ingen av dem har dock klagat, så jag får hoppas att om det var tufft så var det ändå insikter om livet det gav som väger högre.
Underbara barn har jag!
Så tacksam för dem!

Kramar om och önskar dig en skön fredag Stina!
Hoppas splen är med i Blekinge också!

 
Anki

Anki

24 mars 2017 06:06

Så talande bild om vägval. så är det! Alla har vi säkert stått där mitt i och undrat ... ska jag våga? Vad väntar bakom nästa krök? Hur blir det?
Skönt att du känner att du valde rätt - rätt för dig själv, rätt för barnen och dessutom fann kärleken. Underbart!
Önskar dig en fin dag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kaela

24 mars 2017 07:08

Ja det är underbart. Det finns ju alltid en risk med vägval att man hamnar i precis galen tunna.
Någon sa till mig när jag för några år sedan uttryckte min glädje över utslaget av detta var att det kanske kunde gått lika bra på den andra vägen.
Visst - men jag undrar?

Kram och en önskan om en riktigt skön fredag. Vädret verkas vara med oss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards