Direktlänk till inlägg 27 mars 2017

Så länge vi har drömmar.....

Av Kaela - 27 mars 2017 15:45

ä  



Livet rullar undan så snabbt att vi ibland inte riktigt hinner med.

Ibland tänker jag - och har nog också både sagt och skrivit  det - att man ska leva varje dag som om det vore ens  sista.


Det är inte svårt att tänka - inte att säga eller skriva heller - men oj så lätt det är att bara låta den ena dagen efter den andra bli transportsträckor mot en okänd framtid.

Om vilket kanske det enda vi vet,  är att den kommer att ta slut en dag.


Men ibland stannar jag faktiskt upp och frågar mig hur jag skulle summera mitt liv om denna dagen visade sig vara min sista.

Jag vänder mig om - mot tonårsflickan med de långa svarta flätorna och frågar: "Var det så här du drömde att det skulle bli"?

Är det detta livet du drömde om?

Och oftast blir svaret...ja ungefär  - ja så här hoppades jag livet skulle bli - så här drömde jag mig det.

Att arbeta med människor - att få många barn - och det blev ju faktiskt fem stycken. Tre "hemmagjorda" och två som kom på annat sätt till min familj.


Att hinna med att bo på olika ställen, både i landet och på stan - och det har jag faktiskt gjort också...så tonårsflickan som en gång var jag, bör vara ganska nöjd.

Att läsa massor...och det har jag också gjort.


Kanske har en av drömmarna varit den allra svåraste att uppfylla....att alltid vara mig själv.
Att vara trogen den jag är.

Allt har förstås inte gått precis som jag drömde.

Och det tillåter jag mig att känna sorg över - en stund ibland.

Sorg över det som inte blev som man hade tänkt är på sitt sätt läkande.

Men jag ångrar ingenting - inte ens de värsta misstagen.

Det är de som lärt mig mest.

Att ångra är ju som att fastna i ett skruvstäd eller måla in sig själv i ett hörn.


Så alltså - bort med ångern och in med medkänsla och förlåtelse mot mig själv.

För att jag inte alltid tog  chansen att leva ett medvetet liv-och vara helt mig själv.


Om denna dag skulle vara min sista - vilket vi ju aldrig vet så kan jag bara säga att livet har varit gott.

Även då det var hårt emot mig.

Att drömmarna - de allra viktigaste faktiskt blivit uppfyllda.


Och om jag har flera dagar kvar - så har jag flera drömmar att uppfylla....


Så visst är livet gott!


 
 
Ingen bild

Sanna

24 oktober 2014 16:34

Varje sak man har varit med om kan man antingen lägga på sig som en börda (om det är neg.) eller låta sig växa som person av.
Det som varit positivt får oss ju alltid att växa i vår självkänsla och om vi lyckas med något växer vårt självförtroende (i positiv bemärkelse).
Vill bara önska dig en fin helg.
kram

Kaela

24 oktober 2014 18:55

Ja det är så sant.
Många motgångar är förklädda gåvor!

Önskar dig också en riktigt fin helg med en varm kram!

 
Ingen bild

Stina

27 mars 2017 21:53

Så fint du beskriver livet på något sätt, så borde man ju "prata" med
sej själv som ung och se vad man får för svar...,spännande!
Kram Stina

Kaela

28 mars 2017 07:25

Ja men det är ju så...lilla barnet, unga flickan, unga mamman,,,,medelålders kvinnan...alla finns de inom oss och det är lätt att "prata" med sig själv från en annan tid:))
Så roligt att "se" dig Stina.
Blir alltid lika glad!

Morgonkram med önskan om en riktigt fin tisdag!

 
Ingen bild

Stina

28 mars 2017 09:56

Hoppas jag du också får, en riktigt skööön dag! Jag ska ut i det härliga vårvädret, nu är ju den här tiden när man bara vill va ute...
Kram från Stina

Kaela

28 mars 2017 22:01

Ja det har du rätt i Stina!
Man vill inte alls vara inne.
Ute är det så underbart just nu.
Imorgon ska det bli lite kyligare säger de.
Bra tycker jag, det stannar upp pollenattacken lite grand!

Kram och en god natt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards