Alla inlägg den 31 mars 2017

Av Kaela - 31 mars 2017 20:30

   



Jag har haft en tuff och härlig  dag idag med många möten med människor trots att jag l'ämnat min tjänst som frivilligsamordnare.

Men världen är full av härliga människor.

Och jag ser tillbaka på hur en handfull av dem knappt verkligen gjort min dag!

Jag är trött och jag är tacksam!
Nu sitter jag här och skriver trots att jag borde gå och duscha för att vara "nattfärdig" efter en timmes umgänge med den charmigaste norrman jag vet och hans fantastiska gäster.

Kom att tänka på en sak när jag plockade in disken i diskmaskinen.


Att finnas till är att leva med risker hela tiden.

Ingenting av det vi har idag  eller den här stunden...har vi något löfte om att vi har kvar imorgon,eller ens innan denna dagen är slut.

Tycker du det låter som om jag ägnat mig åt svarta funderingar.

Nej, det gör jag egentligen aldrig.

De är portförbjudna i min tankevärld.

Och lyckas de ta si in på något vis så kommer "tankepolisen" och kör ut dem.


Detta är inte svarta tankar.

Det är realism - så som det verkligen är.

Även om det kan låta svart!


Så om det är något som är viktigt är det att göra det bästa av varje dag som livet ger oss.

Det står en rikedom utanför din dörr idag och förhoppningsvis imorgon. Men det vet vi inte-

Öppna dig och låt överflödet komma in i ditt liv. idag!


För idag är det enda vi vet något om.

Skjut inte upp glädjen till imorgon eller nästa  vecka eller kanske till och med nästa år.


Lite av Carpe diem som man brukar säga.

Fånga dagen.

Det är bara ett fel med det uttrycket.

Du kan aldrig fånga en hel dag i ett enda ögonblick.


Vi får lära oss att säga ”Carpe punctum”, istället - fånga ögonblicket - .


Ge just detta ögonblick din fulla uppmärksamhet - för vet du - det kommer aldrig igen. 


Det kommer nya ögonblick -att fånga - om vi får leva som min gamla mormor alltid lade till när hon talade om framtiden, i vilken form det än var hon nämnde den: "Om Gud vill och vi får leva"

Nu önskar jag DIG en fridfull avslutning på fredag den 31 mars och en god natts sömn!


Av Kaela - 31 mars 2017 08:07


 



Det måste finnas dagar
då ingenting händer
då kraven faller
och ingen räknar vad
du gjort eller
inte gjort.


Det måste finnas dagar
då tankarna vingkläds
då det etablerade inte gäller
och ingen bryr sig om
vad du bejakar 
eller förkastar.


Det måste finnas dagar
då bara du är viktig
då relationerna vilar
och ingen frågar
vart du går 
eller inte går

 

Lars Björklund

Av Kaela - 31 mars 2017 07:10


 



Idag är det fredagen den 31 mars. Sista dagen i den första vårmånaden.
Beroende på var i vårt avlånga land man bor förstår.

Ester har namnsdag och jag gratulerar alla som bär det vackra namnet så varmt!

Lika varma grattis till DIG som firar födelsedag idag!

Önskar er en riktigt glad firardag!


14 342 kvinnor och 4 män i vårt land heter Ester (Esther) som anses vara av persiskt ursprung och har betydelsen stjärna.
I Bibeln har Ester, den föräldralösa flickan som blev drottning, en egen bok.
Enligt gravid.se kommer namnet av den babyloniska kärleksgudinnan Ishtar.
Namnet var vanligt i slutet av 1800-talet, och är nu åter på väg uppåt i popularitet.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards