Direktlänk till inlägg 21 april 2017

Kanske om man vill riktigt mycket

Av Kaela - 21 april 2017 17:45

 

 

 

 

 

Mötte en snart sjuårig liten människa igår.

Ute på stan med sin mormor- som är en av de frivilliga på Frivilligcentralen. (Min underbara älskade tidigare arbetsplats.)

Hon fyller sju några dagar in på sommarlovet.


Hon hade många funderingar om sin födelsedag.

Hon undrade om farmor (som bor i Afrika) kanske kommer.


Jag som vuxen tänkte ju med en gång när hon sa det - att där blir du nog besviken lilla vän.


Men när jag mötte hennes längtande blick  så skämdes jag över att vara så snusförnuftig och vuxen.


Barnen har så mycket att lära oss om drömmar - om längtan.

Om tilltro till dem som älskar oss.
Att de faktiskt bryr sig - vill komma- ja kanske till och med kommer fast det är en resa över halva jordklotet.


Barn är övertygade om att allt kan hända - så prövar de - och tänker - att tänker man tillräckligt mycket och älägtar så det knakar - då  - ja då....då kan det bli så - precis det man vill sa denna lilla tösen


Just därför att de satsar sig själva helt och fullt i sitt försök tror jag att det kanske är så att deras längtan kan frammana det de längtar efter!


Jag önskar så innerligt att denna lilla Shari ska få möta den farmor hon aldrig träffat. Hon ser sin pappa prata med henne på Skype- och hon ser hur glada de blir både pappa och farmor.

Aldrig ser pappa så glad ut som när han ser farmor fortsatte hon sin lilla monolog. Därför tror jag att det är glädje att träffa henne...så då vill jag att hon kommer till mitt födelsedagskalas!


Idag har jag kommit på mig själv med att be en stilla bön mellan varven - om att en liten flicka i Sverige ska få den bästa födelsedagen hon kan....att på något sätt hennes farmor ska kunna komma till henne.

Visst kan ni förstå den bönen?




Att tro på oss  själva är grundstenen till att nå upp till våra mål.

Det räcker inte med att ge utmaningarna ett halvdant försök  - man måste satsa sig helt - med själ och hjärta.


Det är genom att tro på sig själva som barn hela tiden utvecklas och erövrar nya områden.

Men vem har sagt att vi ska sluta tro på att vi kan om vi vill när vi blivit vuxna.


Tro att du kan det du vill kunna eller göra - och du är mer än halvvägs till målet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards