Direktlänk till inlägg 27 juni 2017

Döden berättar om livet!

Av Kaela - 27 juni 2017 17:55


 

Bilden är inte från Norra Kyrkogården utan från kyrkogården på den plats i Uppöand som heter Harbo där jag tillbringade livets första tid


Just inkommen från en promenad på en plats jag tycker mycket om att besöka.

Från Norra kyrkogården som ligger nära....

Kanske tycker du att jag är en aning morbid men jag gillar att gå på en kyrkogård - läsa på gravstenarna och fundera lite över den som gick på jorden mellan de två datum jag kan läsa på stenen.

Vem var denna person?
Hur såg omkringvärlden ut på hans/hennes stund på jorden?



Jag tänker då ofta på en begravning för en hel del år sedan.

Jag råkade hamna bredvid en ytlig bekant på vägen efter det sista farväl vi tagit av en vän.

Plötsligt säger hon: "Du, visst är det väl märkligt med kyrkogårdar
Dom berättar ju mer om liv  än om död
Mer om liv, än döden!!!!


Ja precis - Så är det!

Döden är punkten för livet.

Men före punkten fanns där ett liv.!!

Om det vill stenen berätta.....

 
 
Ms. W

Ms. W

28 juni 2017 09:57

I så fall är det nog många som är "morbida". Tycker själv om att läsa på gravstenar, men också att besöka en kyrka och många kyrkobyggnader är så vackra och jag gillar att fota dem, även inuti.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

28 juni 2017 10:29

Precis som du säger brukar jag faktiskt se en hel del som vandrar runt utan att verka ha en viss grav att besöka.
Och kyrkorummet har en frid och tidlöshet som jag älskar att sitta i en stund ibland. Tacksam för dessa retreatplatser....
Och du fotar dessutom kyrkor....så intressant. Gjorde ett snabbt besök hos dig och kände suget när jag läste ditt inl'¨gg Blinka lilla stjärna....
Men böcker kan jag inte längre se att läsa och det är en stor sorg då det varit mitt livs största glädjeämne....att läsa....men det finns alternativ...hittar dem så småningom...

Allt gott och var rädd om dig!

 
Ingen bild

Ms.W

2 juli 2017 12:29

Har läst klart "Blinka lilla stjärna" nu.

Ledsamt när synen försämras så att man inte längre kan läsa en bok. Även om jag aldrig har använt mig av dem än, finns ju ljudböcker och de kan vara bra även om man har bra syn. Sitta/ligga och blunda eller på resor.

Allt gott till dig också och var rädd om dig!

Kaela

2 juli 2017 17:23

Förstår att det var en härlig läsupplevelse! Ljudböcker ska jag prova har jag tänkt Vill ju kunna sitta/ligga på soffan och läsa. Inte vara bunden till datorn! Var rädd om dig du också? kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards