Direktlänk till inlägg 24 juli 2017

Ge oss barnets förundran!

Av Kaela - 24 juli 2017 12:30

 

 

 

Var går vägen
till Ljusets ursprung?

Var fanns vi
du och jag
när jorden blev till?

Vi som är små sandkorn
i ett oändligt kosmos
talar
som om vi visste allt.

Istället borde detta enorma
Universum
med alla stjärnor och planeter
hav och stränder
träd som grönskar
ljus som håller oss vid liv
 ge oss barnets förundran.


Kaela

 
 
TantGlad

TantGlad

24 juli 2017 14:08

Tänkvärt det där....kommer nog att grunna lite på detta idag .

Ha en toppendag fina du.

Varm kram.

http://tantglad.bloggo.nu

Kaela

26 juli 2017 17:58

Vandrat ovh åkt båt i Stockholm idag. Så vacker den är - både att vandra i - och se från vattnet vår huvufstad!! Kram?

 
Ms. W

Ms. W

24 juli 2017 20:04

Jättefin dikt. Säger mycket.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

26 juli 2017 18:00

Tack fina du!!! ??

 
autismmamma.bloggplatsen.se

autismmamma.bloggplatsen.se

24 juli 2017 20:20

Jag är en mamma, fru som berättar om min vardag:
Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Har hel sjukersättning, gift, två tonåriga barn varav den yngsta har Autismspektrumpstörning. Liksom jag.
Har asberger, autism, autismspektrumstörning.
Gör som jag visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter.
Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Autismsprktrumstörnig m.m
Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser är inte så lätt som ni tror!
Dela och sprid min blogg vidare!
Det skulle betydar mycker för mig om ni gjorde detta för min skull!
Tack i för hand!
Min blogg adress är: http://autismmamma.bloggplatsen.se
Min E-mail adress är: happy0@home.se
Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / happy0@home.se
Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
Ensamhet!
Att lida utav psykisk sjukdom är ofta väldigt ensamt. Man har ofta inget jobb att gå till, ens tidigare vänner slutar höra av sig, själv kanske man inte orkar vara den drivande kraften.
http://autismmamma.bloggplatsen.se

http://autismmamma.bloggplatsen.se

Kaela

26 juli 2017 18:06

Självklart ska ala människor oavsty fysiskt eller psykiskt funktionshinder ha precis samma rättigheter!!! Det borde vara så självklart att ingen skulle tänka något annat?Allt gott till fug?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards