Alla inlägg den 3 augusti 2017

Av Kaela - 3 augusti 2017 12:13


 


Bilden lånad från Google


Nu är mannen i mitt liv ute och visar flickorna med mamma våra vilda broar som går vid strömmen.

Vilda säger jag för att jag inte alls gillar att gå på dem.Forsande vatten och dåliga räcken. Inte den typ av utmaningar som får mig intresserad!

Jag ska som jag tidigare berättat ,på begravning snart och känner att detta farväl kräver lite stillhet i mitt inre som jag inte skulle få av att balansera omkring på broar.


En bekant ringde och sökte min man.

När jag berättade vad han gör utbrast hon: Men hur vågar du!!

Jag: "Vågar vad då?"

Hon igen: "Släppa ut honom på äventyr med en annan kvinna!"


Det samtalet födde tankar om tillit och förtroende hos mig.

Vad vore vår tvåsamhet värd om vi alltid skulle vakta på varandra?
Och hur jobbigt skulle det inte vara att ha sådana farhågor om varandra!

För mig skulle det smutsa den gemenskap som är självklar emellan oss.


Jag vet att många blivit svikna av den de litade allra mest på.

Och det gör mig så ont om dem för jag förstår mer än väl hur tungt det är.

Det är en tuff väg tillbaka till att känna tillit och förtroende för en annan människa.

Och många vågar tragiskt nog, aldrig mera lite på någon!


Fortsätt att ha en bra dag!

Här väntas busväder fram emot eftermiddagen enligt SMHI!

Men det är ju bra!

Vi behöver regn!





Av Kaela - 3 augusti 2017 08:41


 

 

 

Dagen är ny!


Ny är väl ett härligt ord!


En helt oanvänd dag - som vi får göra det bästa av!

Upptäcka ögonblicken och vara i dem.
Inte rusa genom dagen som om den vore en ointressant etapp på vår resa.


Oavsett hur vi har det - så får vi alla denna gåva av en ny dag!

Jag önskar DIG en dag när DU verkligen får känna hur viktig DU är - hur värdefull
DU är en gåva till DIN omgivning.

Låt ingen eller inget ta ifrån DIG den insikten!

Själv ska jag på begravning idag.

Få ge det sista tack och säga ett sista adjö till en man som uträttat otroligt mycket gott för frivilligarbetet i min stad. 

En verklig påminnelse om hur viktig varenda dag i vårt liv är.

Just för att vi kan göra något fantastiskt av dem - och för att det en dag inte kommer flera dagar.....

Så ett citat att ta med ut i denna nya dag:


"Var rädd om din stund på jorden!"

Okänd

Av Kaela - 3 augusti 2017 08:02

 

 

 

Torsdag 3 augusti är det idag - och dagens namn är Tage. Dagens startar med sval morgon och lite soldis.

Jag gratulerar dig som heter Tage - och DIG som firar födelsedag idag så varmt!

Gör en bra dag!

 

13 544 män och 2 kvinnor bär namnetTage eller Thage  och dessutom bär 4 personer namnet som efternamn. 
Namnet har danskt  ursprung (Taki). Det kommer ur verbet taka - "taga" och har ursprungligen använts som binamn med betydelsen "mottagare", "borgensman" (den som övertager). En annan teori säger att det skulle betyda "uthållig".

Namnet har använts i Skåne sedan1400-talet men blev inte allmänt spritt i Sverige förrän på1900-talet Sin största popularitet hade det fram till och med 1930-talet men blev därefter ovanligt


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards