Alla inlägg den 8 augusti 2017

Av Kaela - 8 augusti 2017 21:16

å 

 

En bild från en plats i "min lilla stad" där jag går förbi nästan varje dag och alltid stannar till och njuter!

 

 

"Det är kväll i min lilla stad" sjöng Gunnar Viklund en gång.

Han sjöng den om Östersund tror jag - hans hemstad.


Men den är gångbar i många kaneske i de flesta städer i vårt land.


Det är något särskilt när ljusen tänds i en stad.


Mot den mörkia bakgrunden blir ljusen det som våra blickar dras emot.

Visst är det en tid av oro vi lever i.

Kanske kan man till och med säga att det är en tid av mörker.


Så mycket viktigare då att vi är ljus för varandra.

Även ett litet ljus bryter mörkret!


Nu går det mot en ny natt.

Jag hoppas att DU är nöjd med din dag!

Att den har mött dig med det du längtade efter!


Nu önskar jag DIG en god natt med snälla drömmar!

Av Kaela - 8 augusti 2017 10:20

 

Bild lånad av google



Det goda vi gör, det kommer alltid tillbaka till oss i någon form.

Oftast jyst så som vi behöver och just då vi behöver.

Har ofta sett att det är så under alla år jag arbetat som frivilligsamordnare- eller volontärsamordnare som en del säger.

Givetvis blev jag väldigt berörd av denna artikel.

Den berättar om hur en liten rännil av godhet sväller ut till en hel flod .

Och det är verkligen inget undantag som sagt.

Snarare är det faktiskt en regel!

Så låt oss så alla goda frön vi har - i form av tid för en annan människa, lyssna , vara där.

Le mot någon som ser ledsen ut.

Visst är jag tjatig.

Ja jag vet det!

Men när man som jag sett vardagsunder och mirakel var och varannan dag under många år så vill man dela med sig av insikten det gett!

Nu önskar jag dig en fin tisdag.

Själv ska jag på medlemsmöte och varm korv stund i den förening för funktionshinder där jag fått en ny uppgift i livet! Sedan hem till tre barnbarn med föräldrar som tillbringar dagen på Kolmårdens djurpark.

Middag tillsammans innan ett barn med mor tar tåget hem till Stockholm!

DU är det bästa som kan hända en annan människa med behov!

Av Kaela - 8 augusti 2017 09:58


 



För att få perspektiv på vad som är viktigt brukar jag ibland sätta upp detta "kloka ord" på min kylskåpsdörr:


Ett hundra år från nu,
spelar det ingen roll hur stort mitt bankkonto var,
hur stort hus jag hade
eller vilken bil jag körde;
men världen kanske är litet bättre
därför att jag betydde något i ett barns liv

F.Witcraft

Av Kaela - 8 augusti 2017 07:30

 



Idag - tisdag 8 augusti har bland annat vår drottning namnsdag.

Det är Silvias och Sylvias dag idag!

Gratulerar er som fått de vackra namnen och gratulerar förstås också DIG som fyller år idag!

Gör en härlig firardag!


* 1 538 kvinnor och 1 man heter Silvia som är  bildat av det latinska ordet silva som betyder "skog".
Namnet har inte fått någon riktigt stor spridning trots vår drottning.
Ett tiotal flickor får namnet varje år.


*9 280 kvinnor heter Sylvia vilket är ett kvinnonamn och liksom Silvia bildat av det latinska ordet silva som betyder "skog".
Namnet var i ropet från 1910-talet fram till och med 1940-talet, men är numera ganska ovanligt.




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards