Alla inlägg den 15 augusti 2017

Av Kaela - 15 augusti 2017 19:56

Idag har jag fuskat i mitt gamla jobb som Frivilligsamordnare hela eftermiddagen och  tillsammans med gästerna lyssnat på Tonbandet som underhöll på vårt cafe för var och en ville komma. Frivilliga, mottagare, nyfikna eller bara sugna på en stunds gemenskap hade en fin stund tillsammans i vår fina trädgård.

Många stannade på gatan utanför och lyssnade till musiken. En och annan lät sig bjudas in på en kopp kaffe och en hembakt bulle!!

[Bild]

Av Kaela - 15 augusti 2017 11:02


 



"Det spelar ingen roll var man bor bara man är hemma inuti!"


Okänd tänkare

Av Kaela - 15 augusti 2017 10:32


 

Bygg inte en mur mellan oss


kalla mig inte invandrare
det låter som om jag är på vandring
utan slut

och inte utrikesfödd
det låter som utböling

Säg mitt namn

även om du vrickar tungan
så får du en liten aning om
hur det är att uttala alla de nya besynnerliga orden
för mig

och vi får förenas
i ett gott skratt
som river alla murar....





Av Kaela - 15 augusti 2017 09:33

 

Just nu har jag snart gått omkring (och sovit förstås) med en sån här apparat på mig.

En 24 timmars blodtrycksmätning i min vanliga vardag.
Från klockan 12.00 i går!

Detta eftersom jag ett bra tag haft ett kraftigt hoppande blodtryck vid mätningar hos läkare.

Klockan 12.00 blir jag av med den.

Skönt att det finns - och det har gått riktigt bra.

Men det kliar under manschetten   

Av Kaela - 15 augusti 2017 07:29

 

 

 

Lite svalare än vanligt- men med löfte om en solig dag startar dagen i Norrköping.
Stella och Estelle har namnsdag idag. Grattis till min lilla sondotter Stella och alla andra med samma namn. Grattis till Estelle - hertiginna av Östergötland och prinsessa.
Grattis säger jag givetvis också till DIG som fyller år idag!

Gör en bra dag - den är DIN!


*7 659 kvinnor i vårt land heter Stella som är ett ganska nyligen konstruerat namn, och kommer troligen från Stefanie.
Det användes bland annat i ett skådespel av Johann Wolfgang von Goethe Goethe och kommer från det latinska ordet för stjärna.
Namnet kom in i den svenska almanackan 1901 och ersatte då Vårfrudagensom var ägnad åt firandet av jungfru Marias himmelsfärd.


*1 792 kvinnor i Sverige heter Estelle som är ett franskt namn och motsvarar det latinska ordet Stella, som betyder "stjärna".
Namnet används i engelskspråkiga länder, och ökade i popularitet efter det att Charles Dickens använt namnet i en av sina böcker. *
En äldre variant av namnet är Estella.




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards