Alla inlägg den 7 september 2017

Av Kaela - 7 september 2017 20:31

 


En underbar långlunch med mycket prat och mycket skratt - men också med en hel del allvar.

Så fantastiskt fint att möta dessa underbara vänner.

Ser alltid fram emot det med stor förv'ntan.

Och blir aldrig besviken!

 

Nu är jag skönt trött och ska ta en ganska tidig kväll för imorgon är det föredrag stor del av dagen om tillgänglighet för alla.

Att oavsett om man åker i rullstol eller är svårt synskadad ska man kunna ta sig frma.

Spännande.

 

Nu önskar jag dig en riktigt skön torsdagskväll!


var inte rädd, men var rädd om dig




Av Kaela - 7 september 2017 10:50

     

 

 

Idag är lite av en festdag för mig.

Ska gå ut och äta lunch med fyra vänner och jollegor.

Ser fram verkligen fram emoot att möta dem eftersom hela sommaren hoppade vi över.

Annars ses vi ungefär var sjätte vecka och prövar oftast en ny restaurang. När vi gått laget runt börjar vi om.

Idag ska vi gå till det senaste nya på Nya Torget. New York Grill och Bar.
Blir kul att kolla detta nya tillskott till stans restauramger

Men dessa härliga kvinnor skulle jag kunna träffa var som helst och känna feststämning.

Av Kaela - 7 september 2017 08:37

Bildresultat för promenad i backar

 

 

Stod härom dagen utanför ett gym och väntade på en vän.

Att mötesplatsen råkade bli just utanför ett gym berodde  på parkeringsplatsen intill denna lokal.

Där skulle min vän ställa sin bil. INte på att vi skulle besöka gymet.

Medan jag stod och väntade såg jag en hel del komma i bil till parkeringsplatsen, ställa bilen och gå de få stegen till gymet.

Jag kunde inte göra mig kvitt mina funderingar angående det märkliga i att man tar bilen till ett gym där man betalar avgift för att träna.

Om man cyklade istället kanske man till och med kunde hoppa över gymbesöket och spara både vår planet och egna pengar.

Jag vill inte vara negativ och kritisk - men kan inte komma ifrån tanken på att vi glömmer de naturliga möjligheterna till motion och träning idag!




Av Kaela - 7 september 2017 06:36

 




Den blyertsgrå färg som himlen haft de sista morgnarna har den också idag.

Kevin och Roy har namnsdag och gratuleras förstås så varmt.

Lika varma gratulationer till DIG som firar DIN födelsedag idag - torsdagen den 7 september.

Gör en minnesvärd dag!



 

*Kevin är ett namn av engelskt ursprung. Och kommer i sin tur från iriskan. Caoimhín betyder "vacker födelse" (coem = vacker, gein = födelse).
Namnet var populärt i Sverige under 1990-talet och det tidiga 2000-talet  men har därefter minskat i popularitet
13 689 män och 18 kvinnor heter Kevin. Som efternamn bärs namnet av 28 personer.
 
*Roy är ett brittiskt namn som kommer från franskans roi - kung.
Endast en handfull pojkar får namnet som tilltalsnamn i varje årskull.

Alltså ett av de mera ovanliga namnen i Sverige.
Men 4 679 män och 13 kvinnor bär ändå namnet som förnamn. Som efternamn bärs det av 179 personer.
Av Kaela - 7 september 2017 01:09


 




Kanske måste vi leva
nära gränsen till det omöjliga

om nya drömmar ska födas
nya tankar springa fram

måhända måste vi lämna
det givna - det förutsägbara

så att livet blir ett torg
där människor kan mötas

utan det förflutnas
gråa skuggor
över sina ansikten

och framtiden ta emot oss
bara några andetag bort....


Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards