Direktlänk till inlägg 13 september 2017

Möten - det växer vi av

Av Kaela - 13 september 2017 18:14

 

 

 

 

Möten med människor är något av det viktigaste vi är med om här i livet!

Vissa människor får stor betydelse i våra liv.

Det klickar på en gång och sedan finns de kvar vid vår sida i resten av vårt liv eller i alla fall många många år. 
De finns alltid där för oss oavsett vad som händer

Vi skulle kunna göra vad som helst för såna här personer och vi älskar dem av hela sv¨rthjärta. 

Andra människor finns i v¨ra liv bara för ett visst syfte, ibland i många år. 
Vid en viss punkt i relationen är den bara över och man skulle kunna säga att syftet är slutfört.

 Man växer ifrån varandra. 
Det händer oftast av sig själv utan att det är någons fel.

När denna person försvinner ur ens liv så sker det utan sorg.



En del människor däremot kommer in i vårt liv mer utav en slump men  kan sedan komma att få en stor betydelse.

Utan att de gör något speciellt så är det något som gör att de stannar kvar i vårt hjärta och minne för alltid. ...

Så finns det ögonblicksnabba möten.
På stan, på bussen eller var som helst.

Oftast får de väl ingen större betydelse i vårt liv men ändå så påverkar det ändå och därför så behöver de finnas där.

Ett leende, en blick - och man har mötts någonstans bortom orden.

Under hela livet kommer man möta många olika sorters människor.

Alla med ett visst syfte och mål för vårt enskilda vardag eller hela ens liv.

Vissa kommer att få mer betydelse än andra.

Vissa är på samma nivå som vi själva medan andra kan ta energi från eoss istället

Hela tiden kommer saker och ting ändras och människor kommer komma och gå ut och in i våra

liv

Ingen enda av dem vi möter är utan betydelse för vårt liv!
Om man inser det blir livet så mycket större och så mycket mera spännande.

 
 
Ms. W

Ms. W

13 september 2017 20:35

Man känner ju oftast efter ett tag vilka som är en vän och vem man kan lita på. Kan ju ta olika lång tid. Men några personer jag mött har ärligt talat varit riktigt självgoda besserwissrar, helt utan fel, i alla fall enligt de själva. Uttryckt sig elakt och omänskligt också.

Hoppas att du får en skön natt när den kommer. Kanske nån fin dröm. Jag skriver ner mina när jag kommer ihåg.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

13 september 2017 22:06

Javisst finns det människor som är självgoda besserwissrar....men det är synd om dem.
De har aldrig fått möta det som skulle ha fått dem att bli goda mogna människor.

Jag minns nästan aldrig vad jag drömmer!
Skulle önska att jag gjorde det ibland!
Sov gott!

 
Ingen bild

Ms. W

13 september 2017 22:16

Jo, men det är absolut dessa människor som förlorar mest också...

Kan ha varit till min födelsedag för 3 år sedan som en väninna skickade boken "Drömskolan" till mig. Står bl.a att man ska säga högt till sitt drömjag att man vill komma ihåg en dröm. Händer ibland at jag minns (eller i alla fall delar) både två och tre drömmar. Men det tycks gå i vågor. Ibland kan det gå åtskilliga nätter innan jag kommer ihåg nåt. Var nära fyra drömmar nyligen, men tappade den fjärde!

God natt och sov gott!

Kaela

14 september 2017 06:36

Ja drömmarna har ju absolut något att säga oss tror jag.
Som mycket ung hade jag betydligt lättare att komma igåg mina drömmar.
Nu kan jag som bäst minnas en eller ett par sekvenser som känns lite svåra att förstå eftersom sammanhanget saknas.
Önskar dig en riktigt fin torsdag!

 
Ingen bild

Victoria

13 september 2017 22:25

Hej!
Jag har fått tillbaka en kontakt från min barndom efter det att vi varit utan kontakt i ca 14 år. Men vilken lycka. Vi har bägge två fått erfara att det är svårt att få nya vänner på äldre dar. Så glada bägge två för återfinnandet!
Kram och en god natt önskar jag dig
Victoria

Kaela

14 september 2017 06:34

Underbart Victoria.
Visst tror jag det är lite svårare att få nya vänner på äldre dagar.
De flesta har det nätverk de vill ha och är inte intresserade av nya kontakter.
Tråkigft nog.
För alla har något att tillföra oss.
Underbart att du fått tillbaka din barndomsvän.
Det är tryggt med vänner som känt en långt tillbaka!
Ha en fin torsdag Victoria - en morgonkram så här i gryningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards