Direktlänk till inlägg 22 september 2017

Bloggen har bytt till höstdräkt

Av Kaela - 22 september 2017 10:07

 

 

 

Hoppas du ska känna dig hemma i min blogg trots att det blivit lite nya färger.

Dags att gå in för höstliga färger och denna första delen av hösten den är ju färgrik.

Kanske jag små-ändrar lite här och där framöver. Känner mig inte helt nöjd.

 

Gick en promenad i parken just när det ljusnat och därskiftar f'ärgerna en hel del nu.

Mest tydliga är förstås de gula löven på marken.

E Men en blodlönn tog nästan andan av mig med sitt färgspel.

Från orange till djupaste vinrött.

Kan tycka det syns dåligt på fotot, det grå vädret färgade kanske av sig!

Men i verkligheten stod den som ett strålande utropstecken mitt i gråheten vädret bjuder på idag.


Jag älskar att gå i den parken....men ibland skulle jag vilja ha en stor hund med mig.

Jag har haft hund många år bakåt och ibland längtar jag - och inser att det kanske inte vore så dumt.


Önskar DIG en riktigt fin höstdag!



 
 
Ns. W

Ns. W

22 september 2017 11:54

Jo, ibland kan man ju behöva ändra lite. Men som jag skrev tidigare, blev det först riktigt färglöst när jag skulle ändra gick det först inte att få in nån profilbild. Bakgrundsbilden försvann också. Typsnitt och storlek jag valt inne där man skriver ändrades inte. Däremot allt som skapats/ändrats i Inställningar. Har hänt förut så vågar knappt ändra något... Fotot du publicerat är vackert.

En väninna, som har en son i Norrköping skickade för inte så längesedan ett vykort från en park där.

Har faktiskt tänkt fråga om du har/har haft något djur. Nu vet jag att du i alla fall har haft hund.

Idag är det höstdagjämningen och jag hoppas få till några foton idag.

Önskar också DIG en riktigt fin höstdag!

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

22 september 2017 12:05

Ja det är verkligen jättesvårt att ändra.
Man får det inte som man vill.Och det tar ganska mycket tid.

Man har ju en bild av hur man vill att det ska se ut, men så blir det ju sällan.
Men något ditåt i varje fall.

Hoppas du får fina bilder idag!

En varm önskan om en skön fotodag!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

23 september 2017 10:01

Visst är dina nya färger fina. Färg är aldrig fel. Vi har alldeles för mycket svart. grått och trist. Ser ibland på folk ute och tycker att dom ser ut som ett begravningsfölje. Trädet är helt fantastiskt och jag hoppas bara att ingen storm får alla löv att ramla av. Det är först då som det blir riktigt trist med hösten.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kaela

23 september 2017 10:19

Det är ju så att ingången till hösten i vilket fall är ordentligt färgrik liksom för att försona oss med det som komma ska.
Jag gillar färgerna men klarade inte av att ha det tydliga fotot kvar så det blev bytt mot ett avståndsfoto.
Önskar dig en fin lördag med en kram!

 
Ingen bild

Ms. W

23 september 2017 11:32

Reflekterade inte över det först, men avståndsfotot är jättefint också.

Önskar dig förstås en fin lördag!

Kaela

23 september 2017 13:01

Det känns liiiite bättre. Tycker om det fotot också!

Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards