Alla inlägg den 18 oktober 2017

Av Kaela - 18 oktober 2017 20:48








  Allt oftare konstaterar jag att jag möter min mamma i spegeln!

Att åldras - den mest gemensamma rädsla vi har tror jag.

Men egentligen - är det  är något problem?


Jag ser med ömhet på de i min ålder som precis som jag åldrats och ser ut som...sina mammor.

Evigt ung, det kan ingen vara. men varför ska vi vara det - eller se ut som om vi vore det?

Vad gör det att fler grå strån än svarta syns i håret?

Visst har jag stunder då tittar på det där ansiktet som inte längre har en hy som är spänstig och kroppen som förändras .

Men egentligen -  det är ju bara precis som det ska vara.

Jag är ju samma person därinne.


Bara lite klokare, lite mer erfaren, vi har sett många år komma och gå - vinter bli vår och sommar bli höst.


Och jag tänker ofta på min mammas ord något av de sista åren hon levde.

medan hon stannade till framför spegeln sa hon: "Vad är det för gammal tant där i spegeln - kan det vara jag - inuti är jag ju samma sjuåriga jänta som satt på gärdsgårn och sparka med benen."


Eller när hon satt och tittade ut genom fönstret vid ett av de sista besöken hos mig innan hon lämnade oss.

Där såg hon en liten tjej på sådär sju år med ett skateboard.

Med längtan i rösten sa hon: "jag skulle vilja ha ett sånt där - och vara sju år igen så jag kunde åka på det".


Så är det....inuti är vi inte vår utsida.....eller...som jag också hört det uttryckas....hjärtat får inga rynkor...

Av Kaela - 18 oktober 2017 18:03


 




Bara en aning 

om vem du är 

trots att vi sågs 
för att mötas 


Det jag minns är din mask 

och dina sorgsna ögon 


Vi hade glömt hur man gör 

för att hitta det outsagda 

som slår brospann 

mellan ensamma hjärtan ...

Kaela

Av Kaela - 18 oktober 2017 13:10

En gång i tiden var Thapperska skolan verkligen en skola.
Här utbildades sjuksköterskor och undersköterskor.
Idag innehållet den, förutom att den är dagcentral och har viss föreläsningsverksamhet även kansli och expedition för 28 olika föreningar för olika funktionshindrade.
De flesta föreningarna har en kanslist anställd på hel eller deltid - samt styrs av en styrelse. Just nu väntar jag på NEUROförbundets ordförande.
Vi ska planera gemensamma utbildningar.

Fotot föreställer den rymliga och ljusa foajen. Tyvärr är fotos kvalité dislutabel men kanske kan man ana lite av hur det ser ut.

 

 

Av Kaela - 18 oktober 2017 09:40

 



Idag blir en dag i uppdragens tecken.

Inom DHR  - vars ordförande jag varit nu sedani mars.

En ny uppgift i livet som jag aldrig tidigare prövat.

Men tycker nog att jag börjar bli "varm i kläderna" nu.


Att arbeta i en förening som arbetar för att tillgängligheten för alla ska öka i samhället. Det känns mycket tillfredsställande.

Så nu en härlig promenad i gråvädret om sådär en 3 kilometer


Önskar DIG en fin onsdag där DU är och med det DU gör idag!

Och ta med dig det fina cutatet av Moder Theresa som du hittar här


"Vi kan inte uträtta stora saker, bara små saker med stor kärlek."   
Moder Teresa



Av Kaela - 18 oktober 2017 07:08

 


Onsdagen 18 oktober gryr ganska molnig.
Det är 11+ ute och ganska fuktigt i luften
men inget regn aviserat.
Lukas har namnsdag idag och jag gratulerar så varmt.

DU som har födelsedag idag gratuleras förstås lika varmt!

Gör en bra bemärkelsedag!

Dagens tre teman är:  internationellt: *Internationella klimakteriedagen*
*Chokladmuffins dag*
*Internationella slipsdagen*


* Lukas eller Lucas är grekiskt och härstammar från namnet Lucanos som betyder "den som kommer från Lucania", vilket ligger i Syditalien. 

Lukas betyder att man har många tjejer och tjänare.
Namnet finns i almanackan för att hedra evangelisten Lukas. ...
Det är ungefär lika vanligt att stava namnet med c som med k.

25 059 män heter Lucas/Lukas i vårt land och 23 kvinnor.

97 personer bär namnet som efternamn

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards