Alla inlägg den 21 mars 2017

Av Kaela - 21 mars 2017 19:53


 




Att över huvud taget vara född, är ett mirakel.
Dalai lama

Av Kaela - 21 mars 2017 19:22

 



En glänta i skogen
där solen silar fram
mellan mörka granar

 

En glänta i livet
där själen kan få ro
och uppladdning
- en rastplats

Vi behöver gläntor
andliga viloställen
längtansgräs och
smultronstigar
för livsrytmens skull
och för att överleva
all frusenhet -

 

Vi måste söka gläntor
- kanske vi finner
i möte med någon
bortom allfarvägarna
- kanske måste vi
gå helt vilse ibland
för att finna -

Birger Franzén

Av Kaela - 21 mars 2017 08:04

 -



 


Visst är det ganska skönt att strosa runt - en lååång morgon - i mjuk och skön pyjamas.

Mjukstart i dubbel bemärkelse kan man säga.

Det är en del av lyxen i min nya tillvaro - och jag njuter verkligen av den....

När man som jag  - hela livet - ibland i gryningen rusat till ett jobb som väntat går jag lite omkring med känslan av att jag är på rymmen.

Jag borde vara på väg....jag borde vara där plikten bor - inte här i lugnet och ron...jag borde.. jag borde.

Den rösten inne i huvudet är faktiskt ganska högljudd.

Och svår att få tyst på.

Jag försöker fixa till lite jobb under förmiddagen bara för att....ja ni vet....

Just nu har jag redan ringt tio samtal i mitt styrelseuppdrag.... och i mitt uppdrag som valberedning i en annan styrelse....

Tufft och svårt att få ihop styrelser till ideella föreningar!

Många säger nej.
Så om du bor i Norrköping och skulle vilja vara med och forma framtidens Frivilligcentral här - hör av dig...skriv en kommentar. Men fundera inte mer än någon dag, för det är bråttom! Du är varmt välkommen!

Och - så har jag skrivit två "pliktmail"....

Men före allt detta  var min fina mjuka morgon!

I det här nya livet måste jag kunna hitta smultronställena.

Och lång mjuk morgon är absolut ett av dem.

Tränar på att inte känna mig som om jag vore på rymmen - och inte ha dåligt samvete mot min man som måste ge sig iväg till alla de uppgifter som väntar på honom.


Till dig som måste iväg och hålla Sverige rullande - det finns smultronställen i sådana morgnar också!

Ha en fin tisdag!



Av Kaela - 21 mars 2017 05:45

 

 

 

Idag är det tisdagen den 21 mars och Bengt har namnsdag!


Grattis alla Bengt och gör nu en riktigt fin firardag!

Grattis säger jag också  till DIG som har födelsedag idag.

Gör en fin dag att fira du också!


92 795 män i vårt land heter Bengt som är ett namn som funnits i Sverige åtminstone sedan 1100-talet (Bengt den gode, biskop i Skara).
Det är en svensk form av det latinska Benedictus som betyder "den välsignade".

Latin: Bene=gott, Dicte=säga
ungefär "tala gott"

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards