Alla inlägg den 21 augusti 2017

Av Kaela - 21 augusti 2017 19:39

'  

 

 

Skymning är stunden mellan den klara dagen och den mörka natten.

Vet inte om det är därför jag alltid drabbas av vemod i skymningen.

Oavsett hur nöjd jag är med dagen som ligger bakom och hur mycket jag inväntar natten och vilan.

Vemodet gör entré just när skymningen sänker sig.

Ofta dyker några rader ur en Roger Pontare sång upp i tankara vid skymningstid...

"Sången och skratten stjärnfall i natten
här dansar mina drömmar
när som skymningen faller
mellan himmel och hav"

Det skymmer på därute  - och vi har avslutat balkonglivet för dagen.
 
Hoppas du har det gott och att du tar dig tid en liten stund att kura skymning.
Det ger vila i sinnet och förbereder för god sömn, bättre än vad Aktuellt eller tv-deckarna gör.
 
Ta hand om din kväll - jag önskar DIG det bästa av det bästa!
 
 
 
Av Kaela - 21 augusti 2017 11:43


 




Att vänta

på någon som inte kommer

något som inte sker

är att finnas i ett vaccum

utanför livet


Ändå ger varje dag en ny möjlighet

att återfödas till barnets självklarhet

och dess tro på det omöjliga

där aldrig någon inte kommer

och aldrig  något inte sker


Kaela

Av Kaela - 21 augusti 2017 10:55

När diskussionen kom upp i bostadsrättsföreningen var jag motståndare till inglasning av balkongen....men min man var lite mera positiv även om han också hade betänkligheter...

Idag är vi båda väldigt glada över vår inglasade oas. Vi har faktiskt ätit många sköna frukostar och middagar och haft fina fikastunder där sedan i mars, när det var klart.

Redan från början - i mars - var det ett par helgmorgnar när solen sken och värmde upp som vi kunde sitta och äta frukost där.

Vi tycker att det ska bli spännande att se hur långt in på hösten vi kan göra det!

I terminerna kan ju min käre bara njuta av den på helgerna medan jag njuter en eller flera stunder de allra flesta dagar.

Jag har det otroligt gott!


 


 


 


 


 

Av Kaela - 21 augusti 2017 07:03

ä  




Morgongrå är himlen så här i sjutiden på morgonen den 21 augusti - en måndag.

Jon och Jonna har namnsdag idag och jag bugar och säger grattis!

Detsamma gör jag till DIG som har födelsedag idag!

Ha en riktigt fin bemärkelsedag!


*6 270 män och 24 kvinnor i Sverige bär namnet Jon 38 personer bär namnet som efternamn.
en gammal nordisk sidoform av Johan och var länge ett av de vanligaste svenska namnen. Johan betyder "Gud har förbarmat sig". Nu för tiden är namnet mer vanligt i Norge. På 1700-talet ersattes namnet i almanackan med Jonas. Namnet förekommer på runstenar med stavningen Iun. På 1980-talet blev Jon ett ganska vanligt namn och det infördes i almanackan igen 1986.Under 1990-talet ebbade dock modevågen ut.


*5 639 kvinnor och 2 män bär namnet Jonna som är , en dansk kortform av det hebreiska namnet Johanna eller Joanna som betyder "värd att älska". Dessutom bärs namnet som efternamn av 2 personer.
Namnet blev vanligt först på 1980-talet, en modevåg som sedan ebbade ut under 1990-talet.
Jonna blev ett allmänt namn i Sverige först på 1980-talet. Under större delen av 1990-talet var det ett av de 75 vanligaste tilltalsnamnen men sedan under 1990 talet mattades vågen av.


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards