Direktlänk till inlägg 2 maj 2018

En ovanligt trevligt telefonsamtal

Av Kaela - 2 maj 2018 07:59

            




Telefonen ringde!


Tyst när jag svarade men jag kunde höra ljud.
Såg ju att samtalet kom från en mobil.

Jag sa hallå några gånger och började fundera på att stänga av samtalet.

Precis då kom en liiiten röst: "Va hetej du"
Jag svarade på det och så var det tyst igen.

Fann mig föranlåten att fråga vems telefon den rlilla ringde ifrån och fick förtstås ett svar som var lätt att gissa:"mammas"

Snart fick jag veta att mamma dusxhade och att Ella var i skolan och att lillebror sov.

Snart hör jag en mamma-orolig röst: "oh akta, det är mammas telefon" 
Barnet räckte då räckte tydligen sin mamma telefonen - för plötsligt var det en vuxen röst i telefonen.

"Vem är det"

När jag säger namnet säger hon: Åh hej vad roligt!

Men vad länge sedan,...... jobbar du nu? Du slutade ju?
Så småningomklarnade bilden -även för mig  detta var en  av de mammor som fått extra-mormor genom mitt arbete som frivilligsamordnare.
Vid den tiden - två och ett halvt år sedan  fanns bara storasyster, då 6 år.bas.....och mamma var ensam. förälder.

Men nu hade hon träffat en man och familjen blivit betydligt större.
Lilla Ella som faktiskt bara var 16 m¨nader fick jag veta.
Och lillebror tre veckor ung.
Mamman hade alltså fortfarande mitt telefonnummer i telefonen och den knappen lyckade Ella komma åt!
Mycket duktig och företagsam ung dam måste jag säga.

Vi pratade en lång stund.mamman och jag och det var så härligt att höra om hennes och mannens möte som var kärlek direkt.

De gifte sig tre veckor efter att de möttes.

De är många från mitt arbete som jag undrar hur det har gått för - och nu fick jag veta hur det gått för en familj - och fick än en gång bekräftat att även om det är mörkt just nu (vilket det va5 för den här lilla familjen då jag mötte dem) så kan det hända fantastiska saker som ändrar på allt.

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards