Alla inlägg den 11 juli 2018

Av Kaela - 11 juli 2018 20:00

              



Visst har du läst och insett sanningen i Erik Axel Karlfeldts dikt: "En löskerkarl" där sista versen verkligen lyfter.....


Hur var ditt liv? –
Det var storm och nöd
och kamp i en enda veva;
det var gäckad längtan
och fåfäng glöd
och små glimtar ur molnens reva.


Jag är så glad att jag fått leva.

 

 

Jag känner igen mig i Karlfeldts dikt!


Lätt har inte mitt liv varoit.

Så långt ifrån en söndagspromenad som man kan komma under långa perioder.

Men det har alltid varit ett lyckligt liv.

 

Visst har jag gråtit och kämpat och slagits för rätten tatt få leva ett anständgt liv.

 

Men kamp ger mening och gråt renar böicken så att vi kan upptäcka när ljuset återvänder.

 

Det ˙rtänder i princip alltis!

Ljuset!


Om vi orkar vänta!!


Önskar DIG en skön kväll och en god natt ed ljusa drömmar!

 

 

Av Kaela - 11 juli 2018 10:21

              



Idag bjuder Norröping på ett riktigt högsommarväder.

+24 grader - soligt och endast mjuka ljumma vindar!

 

 

*

 

FNs befolkningsdag*
Int'rnationella råkostdagen

Av Kaela - 11 juli 2018 09:11

         



Idag gratulerar jag  Elleonora och Ellinor som har namnsdag idag - onsdag 1

 

Elleonora betyr´der "den barmhärtiga"

59 kvinnor i vårt land heter Elleonora.

8 av dessa bär namnet som tilltalsnamn.

Ellinor s betydelse anses av vissa källor vara ociss medan andra säger att bertdelsen är densamma som för Elleonora - det vill säga "den barmhärtiga"
12 672 kvinnor i Sverige heter Ellinir
Av dessa bär 5 840 namnet som tilltalsnamn.

Även 1 man bär namnet.

Medelåldern på namnbärarna är 28 år

 

 Grattis också till DIG som har födelsedag idag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards