Alla inlägg den 28 augusti 2018

Av Kaela - 28 augusti 2018 17:17


 

 

 

 

 

Jag gissar att de fgöesta av oss har hört u7yytycket: !att grubbla si sjuk"

 

Jag har hört det och jag har nu och då tyckt m mig uppleva sanningshalten och rikytigheten i uttrycket!

 

Jag tror verkligen inte att npgon avser att grubbla sig sj

 

Har man fatsnat i grubbel betyder det vanligen att sjäöen inte ,år så bra.

Och det drabbar då mästan alltid till sist också kroppen.

 

Pratade med en väni telefonen idag!

Hon talade om att tänka sig frisk!

Ett uttryck som lyfter tanken - eller hur!
Hon sa att jt hom bland annat aldrig kallar en sjukdom hon drabbas av för "min"

Typ; min diabettes, min cancer......


Sjukdomen är ju inget jag rekvirerat eller beställt sa hon bland annat.

Den har invaderat mig och är min fiende.

 

Jag tycker nog att hon har en del rätt!

Inttressanta tankar är det allt!

Av Kaela - 28 augusti 2018 13:46


        

 

 

 

Mod ryter inte alltid.

Ibland är mod en liten tyst röst i slutet av dagen som säger ”Jag ska försöka igen i morgon.”

 

Mary Anne Radmacher

 

Av Kaela - 28 augusti 2018 07:27


            


 

 

 

Regmtumga moln över Norrköping idag!

 

13 grader varmt och svag vind 

Kanske inte så mycket solstrålar från himlen idag - vi får

låta den inre solen skina desto mera
.

 

Fatima och Leila har namnsdag och jag gratulerar varmtQ

 

Lika cavarmt grayulerar jag DIG som har födelsedag idag
!

Kom ihåg - ditt inre ljus kan bara släckas av dig själv! *   



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards