Alla inlägg den 9 september 2018

Av Kaela - 9 september 2018 16:58


           

 

 

 

Att ha 

 ett gott självförtroende är något vi alla med rätta strävar efter.

 

Hela livet blir lättare om man har det!

 

Självförtroende är ibland väldigt ömtåligt eftersom det byggts upp genom ett liv som varit snällt!

Kanske för snällt!

 

Ett verkligt självförtroende är uppbyggt av självtillit.

Att jag vet att jag klarar stormen som nalkas eftersom jag gått genom svårigheter förr och klarat dem!

 

Men för alla är det någon gång kanske första gången som svårigheterna tornar upp sig.
Då gäller det att ha modet att lita på sig själv - men också att våga ta stöd av vänner!

Det är vad verklig vänskap är!

 

Att vara där för varandra och sedan få glädjen att se stormen besegrad i sin väns liv.

Kanske tack vare att du eller jag var där.

Jag ser själv med glädje tillbaka på perioder i mitt liv där besegrade svårigheter blev möjliga tack vare en vän som fanns.

 


Av Kaela - 9 september 2018 12:03

 



Sorgen 

bor i mig 
som en tyngd 
spärrar vägen 
som en mur 
hindrar mig att nå 
i ord och känsla 
´ 
Jag är så trött 
så trött och ensam 
så oändligt ensam 
alla orden inom mig 
faller stumma till marken 
när jag försöker tala 
sorgen tystar dem 
ingen talar längre 
mitt språk 
eller jag talar inte 
längre de andras 
jag fick inte välja 
det var smärtan 
som valde mig 

 

Kaela

Av Kaela - 9 september 2018 10:40


            


När du ska ta hand om dej själv, använd huvudet.

När du ska ta hand om andra, använd hjärtat...

 

 

Helena Modin

 

 

 

Av Kaela - 9 september 2018 09:13

 

            

     

 

 

 

'''''Strålande sol och +21 grader varmt  har Norrköimg idag på valdagen!

En ritig sommarmorgon med lite lätt vind!

 

Dagens officiella tr,am
9 September
Kulturarvsdagen
National Grandparents Day
Yrkesförarens dag*
Valdagen

 

Amita ovh Annette har namnsdag idag och jag gratylerar varmt!

Varma gratulationer får också DU som har födelsedag idag!

Glöm inte att DU är en gåva till din omgivning!  

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards