Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Kaela - 6 oktober 2009 19:57

  



Märklig är den tid som omger oss
ytligheten frodas
och det som en gång
gjorde oss till människor
får mindre och mindre utrymme



....men för allt i världen
visa aldrig ditt rätta ansikte
det vill ingen se


du förväntas ha
....ett intressant arbete
.............en stärkande fritid


så när du går hemifrån
..................se till att masken sluter tätt


så ingen anar dina ensamma kvällar
nattångesten som gör dina kinder bleka


lura och skyla över


..........ge människor det de vill ha


ska du vara lyckad
och avundsvärd
se till att få liten minisemseter


mellan Thailandsresan och
fjällsemestern
så du kan bli kafferastens centrum


brunbränd och leende...


vilken tur


att det finns solbränna på tub


på apoteket
Kaela

Av Kaela - 6 oktober 2009 19:46

ja du  K Y S S ar!

Kanske för att det finns något intressant här.

Ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggagratis.se/2009/10/06/2053275-tack-for-avtryck-emma-bat-britah/

Av Kaela - 6 oktober 2009 19:43

omg Jag hoppas du har rätt.

Men här har jag kopierat ur atikeln

En lista på hackade konton, med begynnelsebokstäverna A och B, visar över 10 000 namn, enligt BBC.
Kontona tillhör främst användare i Europa och gäller hotmail.com, msn.com och live.com.

Och läser jag det som det står ser det nog ut som att det är vanliga epostkontont som hackats.

 

ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggagratis.se/2009/10/06/2053046-ar-ditt-losenord-pa-hotmail-avslojat/

Av Kaela - 6 oktober 2009 08:49

I många fall kan det vara sant det du säger Emma Bat- Britah.

Men i detta fallet upplever jag det inte så.

Man ställer sig istället frågan hur det kan vara möjligt att vara en så starkt Israelfientlig ledare och samtidigt ha judiskt påbrå.

 

Ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggagratis.se/2009/10/06/2053044-irans-president-jude/

Av Kaela - 6 oktober 2009 08:41

Allt flera, framför allt kvinnor, och kvinnor med barn lever under skyddad identitet i Sverige.

Jag möter en del av dem på mitt jobb där jag bygger nätverk runt dessa kvinnotr.

De kommer ju med x antal barn och ett par resväskor till en tom lägenhet i en främmande stad.

Det är oerhört postitivt att se hur mycket det betyder för dem att så snart som möjligt få ett antal personer som nätverk.

En extramormor, en mammakompis, någon som kan hjälpa med det praktiska och någon som kan lyssna.

Läs mera här:

http://www.fokus.se/2009/02/fler-pa-flykt-i-eget-land/

 

Och här kan du möta Lena:

http://www.magazinet.nu/epaper/WebOutput/products/vm_2009-02-26/pdfs/12.pdf


Av Kaela - 6 oktober 2009 06:30

  


Stilla Dina sinnen, öppna Dina innersta rum och betrakta allt som finns att se.
Din längtan, Din saknad. Ja, alla Dina samlade erfarenheter.
Jag lyssnar och omsluter Dig med mina vingars värme
i gnistrande ljus av fullkomlig kärlek.
Mina händer smeker försiktigt Din kind, värmer  så tillslutna hjärta.
Jag hjälper Dig att blåsa liv i alla Dina slumrande känslor,
Din förträngda sorg och oro.
Tillsammans ser vi dem flyga iväg, likt bubblor av ljus
väl inneslutna för att sedan upplösas i solens strålar.

 Jag ger Dig

Av Kaela - 6 oktober 2009 06:20

  



  

Du blir vad du tänker som mest på.
Om du tror att du kommer att förlora,
så kommer du att förlora.
Om du tror att du inte vågar,
så kommer du inte att våga.
Om du skulle vilja vinna
men tänker att du inte kan vinna,
då kommer du inte heller att vinna.
Livets segrar går inte alltid
till den starkaste kvinnan eller mannen,
men förr eller senare vinner de som tror att de kan.


Ur boken: Små tankar om stora ting

Av Kaela - 6 oktober 2009 06:06


  


Problem som hotar att växa en över huvudet måste man sluta vattna

Stig Johansson

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards