Alla inlägg under oktober 2011

Av Kaela - 31 oktober 2011 14:42

Oppsan - tänker jag när jag läser Svenska Dagbladets artikel om att den sköna höstvärmen minsann inte bara gillas av oss människor utan i minst lika hög grad av några som vi människor kanske inte gillar så bra - råttorna.

Och de har gott om mat med all fallfrukt som ligger på marken.

Men råttrt eller inte - och myggjakt i sovrummet innan man ska lägga sig i slutet av oktober - värmen är skön!


Av Kaela - 31 oktober 2011 14:18

Minns du hur ljuvligt roligt det var att hoppa i lövhögarna.

Känns som igår som jag fick morfar arg genom att hoppa omkring i de lövhögar han så omsorgsfullt räfsat ihop- - men när jag tittar på min dotterdotter Linnea som upptäckt samma nöje förstår jag att det måste gått lite längre tid!


 


Av Kaela - 31 oktober 2011 12:50


 

Det finns inget annat utgångsläge än där du står just nu.


Läst på kylskåpet hos en vän

Av Kaela - 30 oktober 2011 09:22

Läser i Svenska Dagbladet att av en miljard inloggningar världen över varje dag är  600 000 hackningsförsök.

Bekymmer för ägarna - ja - men om de erbjuder en sajt av det här slaget är det faktiskt deras sak att se till att det är en trygg plats.

Såna här saker gör ju att man blir mer och mer obenägen att finnas på Facebook.

jag tror att vi har nått toppen av användare och att kurvan fortsättningsvis kommer att peka neråt.

Märker ju hur fler och fler säger att de gått ur Facebook.

Av Kaela - 30 oktober 2011 08:45

 



Humorn är Guds leende på jorden.


Hasse Zetterkvist

Av Kaela - 29 oktober 2011 17:35

Gunnel som vid 77 års ålder aldrig haft kontakt med rättvisan dömdes mot sitt nekande för att ha slagit den trubbiga sidan av en yxa i huvudet på en anhörig.

Hon är sjuk och har sökt nåd av hälsoskäl men det har avslagits.

Så konstaterar hon i avslutningen av Svenska Dagbladets artikel att fängelset nog ändå är bättre än ett äldreboende!?


Hoppas de flesta som bor på äldreboende har det bättre än så.



Av Kaela - 29 oktober 2011 13:47

 



Till slut
en dag
visste jag

var vägen gick

tog ett
steg
och ett till

trots alla
avrådande röster

och välvilliga

förståsigpåare

När jag
slöt dövörat till

började
stjärnorna
lysa genom molnen

...........

då hörde jag
en ny
röst
som jag

kände igen

...............................min egen

Kaela

Av Kaela - 29 oktober 2011 12:11

I Dagens Nyheter läser jag att socialtjänsten tar för lite ansva för kvinnojourerna.

De behöver en stabil ekonomi för att få arbeta med det de kan och slippa oroa sig för ekonomin.r


Kkvinnojourerna precis som all annan social ideell verksamhet får hanka sig fram med alltför lite pengar - det är också något som behöver påtalas.

Det utförs så oerhört mycket av ideella som inget kräver i ekonomisk ersättning - men ideell verksamhet är trots detta inte gratis.


Kvinnorná har ju fått lämna allt i sin flykt undan en misshandlande make.

Och det är inte lätt att på försörjningsstöd, ejuk eller arbetslöshetsersättning (som ofta är dessa kvinnors inkomstkälla den första tiden) skapa ett nytt hem och samtidigt som man behöver läkas själv vara en trygg famn för de barn som oftast också är inblandade.

Kvinnan i det läget behöver all hjälp hon kan få. Ekobnomisk och på annat sätt.

Satsas det ordentligt då kommer många flera än idag att kunna och orka skapa sig ett nytt liv på en ny ort.

Jag skulle önska att varenda socialchef i Sverige läser denna artikel - och varenda politiker som har detta inom sitt ansvarsområde

.Men jag vill också ha sagt att det finns många enskilda socialarbetare som gör allt de kan - -men som sagt med för snäva gränser ekonomiskt.


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards