Alla inlägg under januari 2009

Av Kaela - 31 januari 2009 22:57

Ja visst behöver en situation utredas...och ska utredas.

Men det får inte gå till på det här sättet.

Tänk dig bara in i om du vore den vars namn alla skrivit och du skulle hängas ut offentligt på föräldramöte.

Det vore förödande för din framtida skolgång, eller hur.

Och det önskar man ju inte någon....

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/31/1341406-larare-uppmanade-elever-att-utse-jobbigaste-kamraten/

Av Kaela - 31 januari 2009 22:55


Barn kan vara jättejobbiga, Ako. Det är helt rätt...men det handlar nog om betydligt djupare frågor som man inte löser med att utpeka en enda elev.

Att lärare försöker ta tag i saker och ting som är problem är jättebra. Men det får inte tangera offentlig hängning.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/31/1341406-larare-uppmanade-elever-att-utse-jobbigaste-kamraten/

Av Kaela - 31 januari 2009 22:53


Jag vet inte, men läser man artikeln så framgår att läraren tänkte använda uppgifterna på ett föräldramöte.

Hur står det dock inget om.
Man kan inte göra så....det är att stensätta en ung persons livsväg...något som han/hon kanske är alltför bra på att göra själv...men det behövs verkligen ingen hjälp.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/31/1341406-larare-uppmanade-elever-att-utse-jobbigaste-kamraten/



Av Kaela - 31 januari 2009 15:49






"För att utrota allt ont här i världen finge nog det goda mobilisera all sin ondska"
Arne Hirdman

Av Kaela - 31 januari 2009 14:14

Att utse bästa kamraten har jag hört talas om och tycker det kan vara ok.

Men att utse den jobbigaste????

Jag undrar vad denne lärare tänkte med.

i varje fall inte med hjärtat.

Tänk bara hur det ska kännas för den som de flesta skrivit namnet på!
Oavsett hur stökig en unge är ska den inte behöva utsättas för detta.

I det här fallet kan man lugnt säga att läraren uppmanar tiii och leder mobbning.

http://sydsvenskan.se/skane/article409830/Elever-skulle-utse-jobbigaste-kamrat.html

Av Kaela - 31 januari 2009 13:49

Här kan du läsa om Maria som övervann sin förlossningsrädsla och födde sitt barn vaginalt.

Jag blir alltid lika förvånad när jag hör mammor som vill få löfte om planerat snitt för att de är så rädda för förlossningen.

Efter att själv ha drabbats av två akuta kesjarsnitt anser jag att det är en otrolig tur att möjligheten till kejsarsnitt finns, men sååå tråkigt att det behövs ibland.(Ja jag använder ordet drabbades, för så upplevde jag det...första gången skedde snittet på en lördag och jag fick inte se det lilla lilla barnet (1 120 g)  före måndagen eftersom det var för trångt att komma in på prematuravdelningen med en säng ,och så länge jag låg med blod fick jag inte sitta i rullstol.Det var i varje fall en orsak som angavs till mig, men jag har nog haft misstankar om att det berodde på att det inte fanns vaktmästare som kunde göra transporten genom sjukhuskulverten på ett av våra större sjukhus som detta var)
Andra gången skedde snittet klockan 15.00 måndag em och sedan fördes barnet till neonotalavd. och jag till intensiven. (Detta var ett mindre sjukhus) Vilket innebar att jag fick möta mitt barn först klockan 11.00 på tisdagen.

Idag får visserligen mammorna vara vakna och missar inte sitt barns första ögonblick så kanske är det en skillnad har betydelse för valet.

men ändå...det är ju över mer eller mindre när förlossningen är över.

Ett kejsarsnitt är ju en stor bukoperation med alla de risker de innebär.


http://www.alltombarn.se/forlossning/forlossningsberattelser-1.1475


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards