Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Kaela - 2 januari 2009 23:55

Tack Ulla för nyårshälsningen- och visst är de underbara dessa två små mirakel...som inte fanns förra årskiftet- eller inte synliga i varje fall och nu känns så fullständigt självklara!


Kramar till er båda.


http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/02/1244969-dags-att-vara-lite-mormorsknasig-och-visa-bilder-pa-underverken/

Av Kaela - 2 januari 2009 23:53

Du undrar hur du ska kunna deleata din blogg på Bloggagratis?

jag tror att du ska söka i den högra spalten....efter att först ha gått till Första sidan - det som står överst under Meny.

Lycka till.

Ha det gott

http://kaela.bloggagratis.se/2008/01/02/430051-jag-trodde-du-fanns-dikt/


Av Kaela - 2 januari 2009 15:39



Här julbadar Pixie som blir tio månader den 5 januari

Pixie julbadar hos mormor


Man blir trött av julbad så här tar Pixie igen sig på närmaste gästsäng

Man blir trött av julbad



Kan man ha det bättre ser Linnea ut att tänka där hon myser på sin fina björnfäll


Linnea 4 månader

Jo kanske - i selen hos mamma

 Linnea sitter tryggt i selen hos sin mor

Av Kaela - 2 januari 2009 15:20

Hänvisande till dagens inlägg om skådespelerskan Gerd Hagman http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/02/1243960-aktiv-dodshjalp/som vill ha rätt till aktiv dödshjälp uttalar sig Barbro Westerlund så här om det faktum att många av de som tar livet av sig är över 65 år och män:

" Vad är det de saknar de som tycker att de har levt färdigt? Människor vill känna sig behövda och det gäller hela livet. Jag tror att det finns väldigt mycket som går att göra här som får människor att tycka att det är roligt att leva hela livet, säger Barbro Westerholm. "


Att vara behövd- min egen tes är att det är människans viktigaste behov.

Och att inte människorvärdet så totalt förknippas med den vi är under våra yrkesverksamma år.

Vi är samma människa även efter 65...även om vi inte längre kan skriva Dr. jurist eller vad det nu är på visitkortet.
Och vi har samma värde.


Jag skulle önska att alla över 65 i min stad som är deprimerade över att de inte behövs kom till mitt kontor

www.frivilligcentralen.se   och jag lovar att de snart ska få ett nytt hä'rligt livsinnehåll genom att engagera sig för sina medmänniskor.


Om du inte bor i min stad så kan du gå till www.frivilligcentralerna.se

och se om det finns någon frivilligcentral där du bor.

DU BEHÖVS!!!!!

Du kan många glada och ge dig själv ett meningsfullt liv!!!!

Inte illa- eller hur!


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2269971.svd



Av Kaela - 2 januari 2009 14:53

 Tack för din fina nyårshälsning.

Ha det gott och var rädd om dig!



http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/02/1243960-aktiv-dodshjalp/

Av Kaela - 2 januari 2009 09:31


 


En mor ser ned på sitt nyfödda barn,
det blev en dotter.
Hon ligger intill hennes bröst,
röd och så liten och hjälplös
men vackrast i världen!
En mor tänker:
"Hon ska inte göra om min misstag!
Denna fullkomliga varelse ska skyddas från allt ont!"
 

Kunde barnet tala då skulle det säga:
"Men mamma, låt mej göra mina misstag,
annars blir de inga misstag!
De måste genomlevas,
inte bara höra berättas!
Kväv mej inte med din ångest!
Då måste jag gå igenom mina misstag med trots
och då klarar jag inte krisen när den kommer.
För det gör den!
Och jag måste ha den
för att bli lika vis som du!"

Av Kaela - 2 januari 2009 09:27

Vad är ni för slags familj.

Kolla här:

http://www.alltombarn.se/foraldraliv/1.14304

Av Kaela - 2 januari 2009 08:44

Skådespelerskan Ger Hagman 89 år vill ha aktiv dödshjälp.
Jag blir lite beklämd när jag läser detta.

Visst förstår jag att det börjar bli tomt på gamla vänner omkring en när man levt så länge - och att de man kanske mest älskade är borta. Särskilt om man inte har barn och barnbarn.

Men ändå - jag har svårt att förstå att längtan att dö är så stark att man vill ha aktiv dödshjälp när manär frisk.

Lättare är det givetvis att förstå den som plågas av svår sjukdom, särskilt vid hög ålder.

Men jag vill inte ha det.

Jag tror det blir konsekvenser i vårt sätt att se på människovärdet om vi inför rätten till aktiv dödshjälp.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2268395.svd

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards