Alla inlägg under mars 2012

Av Kaela - 31 mars 2012 19:51




Barn lyckas ofta träffa mitt i prick  - en frivilligs lilla barnbarn sa i förtroende till sin mormor...."De ä alltid mamma som kör fast pappa håller i ratten"!  

Av Kaela - 31 mars 2012 08:35

 


Idag har våren tagit rast här på mina breddgrader - Östergötland på gränsen till Sörmland.

Och bäddat in vårblommorna i vinterns vita vadd medan kvicksilvret visar under nollan.!

Våren är sannerligen oberäknelig med både positiva och negativa överraskningar - men det är så det är.

Var så God, säger livet just idag.

Välkomna ut på vår gemensamma livs- och världsarena.

En ny oberäknelig vårlördag väntar oss.

Av Kaela - 31 mars 2012 08:24

Svenska Dagbladet skriver att var femte patient under 80 år,med hjärtinfarkt tog sig till sjukhuset på annat sätt än med ambulans!

Kanske av rädsla för att ambulansen inte ska hinna fram!!

Det är verkligen allvarligt!

Vid hjärtinfarkt är det ju som bekant viktigt hur snabbt behandlingen sätts in.

Den ska kunna påbörjas redan i ambulansen som ju också har möjlighet att förbereda aktuellt sjukhus så att de har beredskap att sätta igång behandlingen direkt!


Av Kaela - 31 mars 2012 08:19

Dagens Nyheter varnar för en halogenlampa av märket Tero som inköpts på Coop.

Den kan explodera.

Har du en sådan lampa - plocka ur den genast och lämna tillbaka till Coop som återbetalar pengarna.

Av Kaela - 31 mars 2012 08:08


 


Det är omöjligt, sa Tvivlet -
Det är farligt, sa Rädslan - Det är onödigt, sa Förnuftet,
Prova ändå -  viskade Hjärtat!


Okänd tänkare

Av Kaela - 30 mars 2012 22:49

 



Häromdagen stod jag i kön i snabbköpet.
Överlastade vagnar,rynkade pannor,tramp, tramp...är det min tur snart!

En bit framför mig stod en en liten flicka bredvid familjens överlastade varuvagn.
En äldre dam sträckte plötsligt ut handen och smekte flickan över den blonda kalufsen medan hon frågade: "Vad ska du bli då, lilla vän, när du blir stor?"
Flickan såg förvånat upp i det leende ansiktet och svarade: "Bli - jag är ju!"
Flickans ord fick mig att minnas min egen barndoms tanter och farbröder och deras frågor om vad jag skulle bli...och jag tänkte precis som flickan...jag är ju!

Förresten - har du tänkt på att det heter HUMAN BEEING och inte HUMAN DOING?

Av Kaela - 30 mars 2012 22:42

Måste bara dela med mig av violen vi fotade i vår gräsmatta den 16 mars - nu när SMHI hotar med snö igen....


 

Av Kaela - 30 mars 2012 19:53

Sju personer på ett äldreboende i Trollhättan har avlidit efter ett explosionsartat utbrott av influensa.

Detta trots att de var vaccinerade skriver Dagens Nyheter.

Eva Lindhusen Lindhé, smittskyddsläkare vid Västra Götalandsregionen säger att att det visar att influensavaccinet inte varit effektivt.

Ja, det var väl kanske den enklaste och självklaraste uppfattning man kan få när det gäller detta.


Hon förklarar också att influensaviruset ganska snabbt förändrar sig- och att det kan innebära att skyddet inte är perfekt.

Då måste man ju faktiskt börja fråga sig om det verkligen är så att man ska massvaccinera äldre mot influensa.

Ingen vaccinering är ju riskfri - och att utsätta sig för en risk utan att få det skydd man förväntade sig är ju verkligen ingen höjdare.



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards