Alla inlägg under september 2014

Av Kaela - 30 september 2014 08:09

 





Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor,
där intet mörker är.

I ljusa irisringen,
du bär en mörk pupill.
Ty mörkt är allt som ljuset,
med bävan längtar till.

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där.
Var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär.

Erik Blomberg

Av Kaela - 29 september 2014 05:55

 




Kanske regeras en människas öden

mindre av lusten och mer av skräcken -

skräcken för livet och skräcken för döden -

renhetens skräck för den första fläcken -

skräcken som visar att innerst inne

människans bröst är så rörande bräckligt,

skräcken som rotas i barnets sinne:

skräcken att inte bli älskad tillräckligt.


Anna Greta Wide

Av Kaela - 29 september 2014 05:50

 



Idag är det måndagen 29 september och Mikael och Mikaela har namnsdag!


Jag gratulerar!

Av Kaela - 28 september 2014 15:35

Idag står detta på menyn hos oss.....


Vi provade det för första gången efter att ha läst receptet i någon veckotidning.

Om jag minns rätt var det Allas veckotidning.

Jättegott då - och det hoppas vi det blir idag också.


För två personer behöver man ha detta hemma - men man kan förstås dubbla eller tredubbla receptet. Eller dubbla 'ännu mera om man är många.

2 kycklingfiléer

Ca 60 g ädelost
1 msk margarin
2Drygt 1 tsk soja
Knappt 1 dl grädde
Knappt 1 dl mjölk
2 tsk timjan
salt, peppar
 
Så här gör du:
Skär en ficka i filéerna och lägg i en bit ädelost.
Lägg dem på ett ugnsäkert fat.
Smält margarinet och blanda med soja och timjan, lite salt och peppar.
Pensla kycklingen med detta.
Blanda grädde och mjölk, häll detta runt kycklingen.
In i ugnen  225 grader i ca 20 min, kolla att kycklingen är genomstekt.
Klyftpotatis med flingsalt är gott till, men idag ska vi ha ris eftersom vi inte har någon potatis hemma.
Fräsch grönsallad förgyller.
 
Tyvärr inget foto.
Av Kaela - 28 september 2014 14:30

  

  


Om du frågat mig, för trettio år sedan, vad meningen med livet är, så hade jag sagt: att utvecklas.

Växa- lära sig.


Om du frågar mig idag, så svarar jag: Kärlek.

Och kärleken  - den rymmer allt -   även växande och utveckling.


Av Kaela - 27 september 2014 22:19


 

Foto Anita Johansson


Massor av härliga samtal med besökare på Frivilligcentralen under Kulturnattens eftermiddag! Säkert kommer dessa samtal att resultera i en flertal nya frivilliga! Vilket underbart jobb jag har som får se så mycket godhet!

Av Kaela - 27 september 2014 11:30


 


"Spendera 80% av din tid med att fokusera på morgondagens möjligheter istället för på gårdagens problem.
Om vi försöker att köra in i framtiden med blicken fastnaglad i backspegeln så kommer vi att krocka!” -


Anders Haglund

Av Kaela - 27 september 2014 09:13

 




Trösten

min syster - min bror

bor i rösterna

i orden
som sprungit

ur någon annans
ljus och mörker


Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards