Alla inlägg den 20 september 2014

Av Kaela - 20 september 2014 17:01


 



Stillheten
har gott om tid

väntar mina bråda steg

öppnar sin famn
och låter tystnaden tala

då skäms brådskan

då gläds marken

och låter rosor knoppas
från stenhäll


Kaela

Av Kaela - 20 september 2014 15:45

Lillhärdal är byn där ljuset brinner förstår jag av Aftonbladets artikel


En ung lärare på byns skola hittade en papperslapp i sin brevlåda där någon klottrat med blyertspenna: "Ta din unge och stick från byn din homojävel, annars..."

Terese älskar en kvinna och lever med henne och deras ettårige son!

De bestämde sdig för att berätta om hotet för byborna.


Därför brann ljusen i Lillhärdal i går kväll för kärlek och mångfald.


Upp till skydd för den som hotas på grund av ursprung, religion eller sexuell läggning - låt det bli så i alla våra städer och byar!





Av Kaela - 20 september 2014 08:01

Igår kväll när jag skulle lämna mitt arbete, gick jag som vanligt runt och plockade i ordning.

Slänge dagens tidning, rättade till stolar, tog ut ett använt glas och satte i diskmaskinen när jag plötsligt fick se en lapp som låg på ett av borden.

Jag vet inte om det är någon med poetisk ådra som skriv it orden under dagen medan den suttit där - eller om det är ord ur någons dikt....


Delar lappen med er....


 

Av Kaela - 20 september 2014 06:55

Lördagsmorgonen gryr - lika dimmig som veckans tidigare dagar.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards