Alla inlägg den 27 september 2014

Av Kaela - 27 september 2014 22:19


 

Foto Anita Johansson


Massor av härliga samtal med besökare på Frivilligcentralen under Kulturnattens eftermiddag! Säkert kommer dessa samtal att resultera i en flertal nya frivilliga! Vilket underbart jobb jag har som får se så mycket godhet!

Av Kaela - 27 september 2014 11:30


 


"Spendera 80% av din tid med att fokusera på morgondagens möjligheter istället för på gårdagens problem.
Om vi försöker att köra in i framtiden med blicken fastnaglad i backspegeln så kommer vi att krocka!” -


Anders Haglund

Av Kaela - 27 september 2014 09:13

 




Trösten

min syster - min bror

bor i rösterna

i orden
som sprungit

ur någon annans
ljus och mörker


Kaela

Av Kaela - 27 september 2014 07:54

 



Du som har följt min blogg ett tag har säkert upptäckt att för mig är möten mellan människor - möten där vi går in för att verkligen se varandra - upptäcka varandra något av det allra bästa livet bjuder oss på.

Då investerar vi i det bästa som finns …………i människor..... i varandra.


Då öppnar sig nya världar - vi får en unik möjlighet att se saker och ting med ett annat fokus - från en annan horisont.

 

I mötet med en annan människa får vi  en hoppfull påminnelse om  vem vi är.

Vi blir verkliga för oss själva först när vi vågar möta en annan människa helt och fullt.

Utan rädsla.

Utan förbehåll.


Önskar DIG en helg med  fina möten med dina medmänniskor!




Av Kaela - 27 september 2014 07:24

 



De kommo, när tranan

bar ljus i säng,

en doftande kväll om våren.

Den luftiga banan

så rak som en sträng

de följde som förr om åren;

om burna av drift eller vanor,

jag vet ej, jag så blott tre svanor.

 

I fjärran de svunno

med nästa minut

vid dalande aftonbranden.

Måhända de hunno

sin resas slut

vid drömblåa vildsjöstranden?

Min längtan från stigar och ställen

drog bort med tre svanor i kvällen...

 

För tron och för hoppet

och kärlekens glöd

tre snövita hamnar jag funnit;

det hetsande loppet

mot liv eller död

i rymdernas ro försvunnit;

min längtan i skymningen drömde,

att hjärtat sin hemlöshet glömde.

 

Min oro blev stilla

och all min lust

blev gäst i en stjärnas öga.

Från ve och villa

motkvällen kust

jag gick under himlarhöga..

Min själ bar det evigas anor

så klart som tre snövita svanor.


Pelle Näver

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards