Alla inlägg den 2 september 2014

Av Kaela - 2 september 2014 05:52

 



Av någon  anledning var min mor det första som kom i mina tankar när jag vaknade i den ännu svarta morgonen.

Det är 14 år sedan hon gick ifrån oss.

Men i minnet stod hon så levande framför mig.

Hennes ljusa blick- hennes leende....

Vemodet som hon alltid präglades av....


Jag minns inte med sorg...

Jag minns med glädje över den hon var.

Att jag fick vara nära henne hennes sista månader i livet.


Så förvandlas sorgen till en glädje.


När tiden går och den värsta slitande saknaden försvinner - så får glädjen över att man fått vara med om en människa övertaget.

Upplevelsen av att vara så rik därför att hon funnits i mitt liv - och för alltid finns där.

I mitt minne!

Nu ljusnar det utanför mitt fönster och jag önskar DIG en ljus dag!
En dag av glädje över dem som finns i ditt liv - och över dem som funnits...och som inte försvinner.

De bor kvar i ditt minne!


Av Kaela - 2 september 2014 05:39


 





Större än behovet av gemenskap
är behovet av de rätta ensamheterna
de rätta viloställena
i själ och hjärta belägna.


Liksom när ett hjärta
vilar sig mellan slagen
så måste i världspulsen
någonting på hjärtats plats
leda all vila och gång.


Friden måste vara i världen
mitt ibland oss.
Ingenting får göras
till ett påskyndande mål
dit envar tvingas skynda
snubblande över sig själv.


Din yttersta framtid är given.
Den är din död och din grav.
Men livet har spång till en evighet.
Den är spänd inom dig
mellan inre stjärnor.
På den stiger din tanke
in till omvänt riktad resa.


Harry Martinson

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards