Alla inlägg under februari 2008

Av Kaela - 29 februari 2008 23:16


Varmt tack Ulla och cavvetjejernas matte för glada tillrop.

Det här är mycket jobbigare än att bli mamma.

Då var man ju där mitt i allt.

Nu sitter man så att säga vid ringside.
Och om jag blir mormor inatt har jag ingen aning om.
Det här tycks vara en liten varelse som vet hur man ska hålla sin omgivning  i spänning.

Jag som inte alls förstod varför min mor var så orolig när det var dags för mig.

Nu förstår jag.
har försökt att läsa martin Bubers "Du och jag" och Elsie Johanssons dikter för att tänka på annat.

Men jag borde nog ha tagit en deckare istället.


Önskar nu alla godnatt med en dikt av Elsie!


Den heter Havet och är man uppvixen mitt inne i Uppland (som också jag är) så är havet något fjärran exotiskt. Precis som ni kommer att förstå av denna dikten.


Havet. Det såg jag aldrig 
när jag var barn.
det vat inte så dåförtiden.
Vi hade ju ån som flöt genom ängarna,
vikingars farled
gyttjig och trög med halkiga stränder.

Man klev ner på en stege.
En bonde från byn damp i bredvid båten.
han blev sående stendöd.

Det gjorde ju inte att saken blev bättre.

fetlagd var han och gladlynt.
En gång for vi alla på utflykt
till Tämnarn.
hela familjen.

Mat i en sockerlåda på cykeln

och ett riktigt tält som vi hade lånat.
Men bara brorsan var ute med båten.
Han satt där och sken som en måne i vassen.
Och myggen var tokig.
Så jag skriver hellre om diken och kråkris.

För det känne jag till.

Även om det är vackrare.


Havet




Av Kaela - 29 februari 2008 17:27


Ingen bebis ännu- så mormorstiteln är inte min - än.

Nu hoppas jag för allas skull att det snart ska bil.

Inatt fick den lilla blivande mamman tillbringa på sjukhuset eftersom det blödde lite igår.

Och man ville ha det under uppsikt.

Men varför ska inte den envisa ungen kunna komma som ett skott- på skottdagen!

Av Kaela - 29 februari 2008 13:28


 




Sorgens ärende

att bana väg

för glädjen

liksom

även den mörkaste natten

drunknar i morgonljus

Av Kaela - 29 februari 2008 12:06



Även idag är det en liten blek sol som gör vad den kan för att lysa upp.

Underbart!!

Vissa buskar på vår gård börjar faktiskt skifta i grönt.

Jag har en helt underbar arbetsplats med trädgård mitt i stan.

Och när den tiden kommer behöver jag bara två steg utanför dörren så kan jag känna syrendoften.

Oj nu börjar jag längta!



Av Kaela - 28 februari 2008 21:07

Tack Ulla för din fina kommentar.

Ja det är en härlig bild som andas vår tycker jag!
Hoppas ni alla har haft en så fin vårdag som vi har upplevt här i Norrköping idag.

Underbart väder även om det varit lite kyligt.
Just nu har vi lite besvärligt här i Norrköping.

En stor vattenläcka mitt i centrala stan som upptäcktes i morse men som ännu inte lokaliserats och som just nu resulterat i att vi inte har en droppe vatten i våra kranar!

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=3274446

Av Kaela - 28 februari 2008 06:29




Natten har redan gått...alldeles för fort som vanligt.

Känns som jag nyss gick isäng när klockan kallar.

Ännu mörkt ute, men ljuset kommer så sakta. Stjärnorna inatt lovar klart väder idag!

Inte underligt att vi längtar efter soldagar efter denna gråsvarta årstid som i almanackan kallas vinter.

Mörkret har verkligen övertäckt jorden.

Upp och ner vända världen känns det som.

Hoppas nu att den snart ska gå i takt med almanackan så vi inte får vinter när vi längtar vår.
Jag önskar dig en riktigt fin dag!





Av Kaela - 27 februari 2008 22:33


Nu är det dags att sova.

Fångar lite månljus och skickar till dig som är ute vandrar i sena natten!
Här hos mig är det stjärnklart ikväll.

Lovar gott för imorgon!


God Natt!

Av Kaela - 27 februari 2008 19:27


Glad för ett mail från den väntande dottern.

Hon utgjuter sin ilska över alla som ringer och undrar när det egentligen blir. Om hon är hemma än.

Säger att hon känner sig som hon borde klevererat något som hon inte klarat av.

Och att hon uppskattade att inte jag ringer.

Lovar att det kliar i fingrarna.

Men ska göra vad jag kan för att lämna henne ifred.

Skulle inte förvåna mig om detta blir en skottårsunge!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards