Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Kaela - 26 februari 2008 21:27


Sov gott själv Ulla...nej ingen bebis i sikte...vågar knappt ringa dottern för jag minns hur det var - när dagen D passerat och alla ringde.
nattikram till dig!


Av Kaela - 26 februari 2008 19:10


Månvaka

Som av en stöt jag vaknar
mitt i natten och saknar.
Månen hänger på rutan.
Det är dig jag är utan.
Jag ligger en hungrug timma
och låter min längtan glimmma
som löjstim i månens flöde
kring dig och mig och vårt öde,
tills värken i själen domnar
och jag somnar.

Av Kaela - 26 februari 2008 19:01

Tack Erika för din fina kommentar om de små tingens betydelse.

Tungt är vädret och lätt blir sinnet detsamma.

Gäller att hitta de inre solarna idag!

Kram

Av Kaela - 26 februari 2008 09:48

Livskvalité för mig är de små tingens storhet.
Det att  se det Stora i det Lilla och det Lilla i det Stora.
 Vardagens händelser som försvinner om vi inte fångar dem i stunden.
trots allt består vårt liv av små stunder
Det handlar om leva med öppet hjärta och öppna ögon!Det handlar om att bli berörd men också att beröra.
Vi kan ibland skynda förbi det som verkligen är.
Vågar vi stanna upp, vågar vi se det som finns i vår närhet, hinner vi det. Orkar vi? Idag lever vi i ett samhälle som har en intensitet.
Där snabbmat och snabbköp är vardag.
Eftersom jag har valt att tro på det vackra, det ljusa och det positiva och vet att vi oavsett alla plikter och alla måsten ändå har en fri vilja så väljer jag att tro att vi kan förändra- om vi bara är tillräckligt målmedvetna, envisa och kärleksfulla!

Av Kaela - 26 februari 2008 06:22

Väckarklockan ringer alltid för tidigt.

Man vill bara inte tro det är sant.

Men så sätter man fötterna på det kalla golvet och inser att nu är det dags- för en ny dag- och allt medan livsandarna vaknar kommer tacksamheten över att få vara med - ännu en dag.

Kanske är den inte så där perfekt som vi gärna vill att dagar ska vara.

Kanske värker kroppen eller huttrar själen- i värsta fall båda delarna.

Ändå - en ny dag är en gåva!

Nu gäller det att gå in i den här nya dagen med tacksamhet över att få vara människa på jorden - ännu en dag!


Och du cavvetjejernas matte som passerade framåt senheten igårkväll- tack för kommentar och hoppas teet smakade!

Till er alla kära bloggarvänner önskar jag en god morgon och en bra dag!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards