Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Kaela - 10 mars 2012 11:12



Nu knackar våren bestämt på dörren.

Den vi har väntat på och längtat efter så länge...hela långa vintern.


Dagens Nyheter skriver:"Milda vindar sveper nu in från väst och under lördagen väntas plusgrader I så gott som hela landet, enligt Smhi. I början av nästa vecka stiger temperaturen ytterligare och södra Sverige och stora delar av Småland kan få upp emot 15 grader"


Läs mera här


Nu är den allra bästa tiden för nu ligger allt framför oss.

Om en månad vi redan knaprat en bit på kakan VÅR!


kanske blir mötet med denna efterlängtade och underbara årstid ungefär som jag skriver i min dikt här nedanför.



Drömmen bar mig


genom vinterns kyla


snö och is


-drömmen


om mötet med dig




Ljusgrön klänning


fladdrande i solen


blomsterkrans


i håret


och en sång


på dina läppar




Så möter jag dig


- lerig kjol


och blus i brunt


med smutsig snö


i håret
Kaela

 

 

Och ändå - trots lerig blus och snö i håret - välkommen härliga vår!


Några som särskilt välkomnar våren tror jag är apotekarna.

För nu får alla vi som inte tål pollen rusa till dem och göra av med surt förvärvade slantar för att fylla medicinskået därhemma med alla de mediciner som ska hjälpa oss njuta och inte bara nysa.




Av Kaela - 10 mars 2012 09:07

 



Den som inte tycker om någon är olyckligare än den som ingen tycker om...


Franqois de la Rochefoucauld

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards