Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Kaela - 4 januari 2009 23:58

Nu blir jag riktigt rörd.

Så glad att du tycker om din blogg.

Jag tycker om din också ska du veta!

Kram!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/04/1250434-tank-om-jag-vagat/

Av Kaela - 4 januari 2009 23:55

Glad att höra fröken C att du mår så bra idag trots eller som du uttrycker det  - nästan tack vare att dina föräldrar gick skilda vägar.

jag menar givetvis inte att man ska hålla ihop ett äktenskap till varje pris.

Men jag tror man kan försöka om och om igen betrydligt mera än vad många gör.

Särskilt då det finns barn.

 Kram till dig och du - var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/04/1250414-2007-var-47000-barn-i-landet-med-om-att-deras-foraldrar-separerade/

Av Kaela - 4 januari 2009 13:38


 



Inte ens den frommaste människa kan leva i frid, om hans elake granne inte vill.
          Schiller

Av Kaela - 4 januari 2009 13:29

Fruktansvärt att så många barn ska behöva genomlida detta.

Jag borde kanske inte säga något eftersom jag själv lämnades med flera barn.

Men hade jag fått bestämma så hade vi försökt fortsätta på något sätt.

Barn far illa av en separation mellan föräldrarna.

Det har jag sett så nära att det krossade mitt hjärta.

Jag såg mina egna barn.

Och jag har sett flera barn och deras lidande i vänkretsen.

Visst blir barnen kanske mognare än kamrater som får leva i trygghet med två föräldrar.

Men priset för den mognaden är alldeles för högt!!!!


http://sydsvenskan.se/kropp/article401112/Experten-Konflikterna-varst-inte-separationen.html



Av Kaela - 4 januari 2009 13:20

Det borde ingen behöva.

I Moldavien är det många som får göra det för att klara sin och familjens existens.

Visst skulle man kunna säga att det är något personen själv bestämmer.

Men nöden är en hård herre och om du då ser att du kan tjäna lite pengar( i dina ögon kanske mycket om du bor i ett fattigt land) på att sälja din njure så är det säkert frestande.

Det är stor brist på njurar i världen och det finns de som kan betala 100 000 tals dollar för en....medan organsäljaren kanske får 2000 dollar.

Stor mellanskillnad hamnar  i någon annans ficka.

Bara det gör att det hela luktar skunk.

Man ska inte kunna tjäna pengar på andras nöd.

Jo då jag vet att så ser det ut i världen...men om så min röst bara blir ett litet pip. Så måste jag pipa....!

Så här får det inte gå till!


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2273969.svd

Av Kaela - 4 januari 2009 13:13

DN har en artikel om Läxhuset i Stockholm dit ungdomar kan gå för att få hjälp med sina läxor.

I alla städer där det finns frivilligcentraler (kolla här om det finns i din stad www.frivilligcentralerna.se) kan man få en frivilligarbetare som hjälper med läxan.

En frivilligarbetare tar inget betalt.

I min stad Norrköping (www.frivilligcentralen.se

finns det flera barn och ungdomar som får läxhjälp genom en frivilligarbetare.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3116&a=869589

Av Kaela - 4 januari 2009 12:59

Mja...jag vet inte riktigt måste jag säga....

Inte bara för äldre i så fall. Utan för alla med större vårdbehov.

Det finns ju människor i alla åldrar som har ett stort vårdbehov och som ofta tvingas köa på akuten.

Så - utan att kalla det för guldkort eller gräddfil eller något sådant borde man kunna ombesörja att alla människor i den situtaionen ska slippa köa när de kommer till akuten.

Egen ingång och sånt tror jag inte riktigt på. Det bara ktrånglar till det hela.

Det räcker kanske med ett kort som heter "Person med stort vårdbehov"

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161515

Av Kaela - 4 januari 2009 12:33

Ja den bilden http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/03/1247144-i-dig/ älskar jag också...att veta att det finns händer runt vår värld...som är mäktiga och framför allt kärleksfulla.

Ha det gott nu och var rädd om dig!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards