Alla inlägg under oktober 2011

Av Kaela - 15 oktober 2011 19:31

Islänningarna tror att Katla kommer att få ett nytt utbrott och gör evakueringsplaner.

Av Kaela - 15 oktober 2011 08:21

 



Bara i växande, förändring och utveckling finns paradoxalt nog verklig trygghet.


Anne Morrow Lindbergh

Av Kaela - 14 oktober 2011 16:29

Att sparkraven från landstingen är så stora att läkarna till och med kan tvingas skriva ut icke godkänd medicin är en fullständig nyhet för mig.

Och något av en chock!

Artikeln i Dagen berättar att Blekinge landsting är först ut med att låta läkarna skriva ut icke godkänd medicin.

En stilla undran: Om en landstingsdirektör blir sjuk - kommer han/hon att acceptera att det skrivs ut icke godkända läkemedel till honom/henne?

Och ytterligare en fråga: Kommer den patient som får ett icke godkänt läkemedel utskrivet att informeras om detta?

Av Kaela - 14 oktober 2011 12:49



Säkert har många med mig förtvivlat över en toastol som inte går att få ren.

Men här kommer ett tips som fungerar!


Häll en burk eller flaska med Coca Cola över kalkbeläggningarna i din toalett.
Låt det verka i en timme.
Skrubba och spola sedan noga!
Det blir verkligen rent!

Av Kaela - 14 oktober 2011 10:21


 



Jag sitter här i min ensamhet och låter mörkret omsluta mig


Jag andas ut min rädsla
Det är skönt att vara Dig nära en stund
Att få vara Ditt lilla barn.


En tår rinner sakta

när jag känner hur Du vaggar min trötta själ.


Jag tar ett djupt andetag och andas in den Din Ande
andas ut all oro och sorg

Jag andas in Din heliga kärlek
andas ut sorg och frågor

Jag andas in Ditt Ljus och Din Frid

andas ut alla mina orostankar

Jag andas in Din oändliga nåd

andas ut all min rädsla


Jag blir stilla ännu en stund

och vilar i Dig

I mitt hjärta bildas toner

och på mina läppar bor en sång


Kaela

Av Kaela - 14 oktober 2011 08:38

Våra namn - kan de verkligen avgöra våra liv.

Enligt en artikel i Dagens Nyheter som gjorts vid Handelshögskolan av Erik segerborg och Mikael Söderström så har det betydelse vad vi heter.

Jämför man med andra vanliga pojknamn löper personer med y-förnamn två och en halv gång så hög risk att förekomma i Kriminalvårdens register.

Däremot kan man nog bara spekulera om orsaken till att det är så.

Eller - har det betydelse för inriktningen på våra liv vad våra föräldrar ger oss för namn?





Av Kaela - 14 oktober 2011 06:05

 


Stormar ger ekar djupare rötter.

 

George Herbert

Av Kaela - 14 oktober 2011 05:56


Idag är det fredagen den 14 oktober och Stellan har namnsdag!


Jag gratulerar!


4 032 män heter Stellan i vårt land - som är ett namn med möjligtvis tyskt ursprung.

Betydelsen är oklar.

Namnet har förekommit i Sverige sedan slutet av 1500-talet då Stellan Otto von Mörner flyttade til Sverige.
Stellan kan vara den manliga formen av kvinnonamnet Stella, som betyder stjärna.

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards